شهردار شیراز گفت:به هموطنان توصیه می شود که نوروز امسال از سفر به شیراز اجتناب ورزند.این در حالی است که رئیس میراث فرهنگی فارس اعلام کرد تمام اماکن گردشگری استان در این ایام باز هستند.
کد خبر: ۸۲۸۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 05 March 2020

حیدر اسکندرپور با بیان اینکه مسافران و هم وطنان عزیز از سفر به شیراز در عید نوروز خودداری کنند، اظهارداشت: تمهیداتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در ستاد مدیریت بحران و ستاد سفرهای نوروزی شیراز تصویب شده است که ممنوعیت برپایی چادر در سطح شهر و خودداری از اسکان مسافران در کمپ های اقامتی از جمله این تمهیدات است.

وی با اشاره به مهمان نوازی شیرازی ها طی سالیان گذشته افزود: طی سال های پیشین بوستان ها و کمپ های اقامتی شیراز پذیرای تعداد بسیاری از هموطنان بود اما در نوروز ۹۹ به علت شیوع ویروس کرونا این امکان وجود ندارد و علاقه مندان سفر به شیراز می توانند در ماه های آینده و پس از عبور از بیماری کرونا به این شهر سفر کنند.

شهردار شیراز خطاب به شهروندان و هموطنان عنوان کرد: برای شکست ویروس کرونا به کمپین «در خانه می مانیم» بپیوندید و از سفرها و ترددهای غیر ضروری اجتناب کنید تا بتوانیم شانه به شانه یکدیگر از این مرحله سخت عبور کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس هم از ضدعفونی روزانه اماکن تاریخی این استان خبر داد و گفت: با توجه به شیوع کرونا و طبق دستورالعمل وزارت بهداشت این کار را در دستور کار قرار داده‌ایم.

امیری با تصریح اینکه اماکن تاریخی فارس در این ایام تعطیل نیستند، گفت: به‌منظور حفظ سلامت شهروندان و بازدیدکنندگان، ضدعفونی اماکن تاریخی به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

وی از بازدید کنندگان هم خواست در بدو  ورود به اماکن تاریخی  ضمن رعایت اصول بهداشتی،  آرامش خیال برای دیگر بازدید کنندگان فراهم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار