مسئول واحد مشاوره بهزیستی استان فارس گفت: برای مقابله با ویروس کرونا ترس و اضطراب را مدیریت کنید.
کد خبر: ۸۲۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸ 03 March 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مصطفی محسنی مسئول واحد مشاوره بهزیستی استان فارس  اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی و بیماری کرونا، مجموعه بهداشت و پزشکی بخشی از نظام مراقبت را اعلام کرده است.

او با اشاره به اضطراب و ترس‌هایی که درخصوص ویروس کرونا وجود دارد، ادامه داد: علاوه بر خودمراقبتی که شهروندان در شرایط فعلی باید انجام دهند بهره مندی از خدمات مشاوره می‌تواند کمک کننده باشد.

مصطفی محسنی اضافه کرد: خط شماره مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب درخصوص سلامت روان به شهروندان مشاوره می‌دهد.

مسئول واحد مشاوره بهزیستی استان فارس تصریح کرد: بحران همیشه قابل پیش بینی نیست، ولی آمادگی می‌تواند کمک کننده باشد.

او با اشاره به سیستم ایمنی بدن، گفت: این سیستم هم بُعد جسمی و هم بُعد روانی دارد.

مصطفی محسنی با بیان اینکه بُعد جسمی در حوزه تخصصی افرادی همچون پزشکان و متخصصان تغذیه است، ادامه داد: سیستم روانی افراد از الگویی برخوردار است که اگر در بحران‌ها برآورد و ارزیابی افراد از بحران و موضوع فاجعه آمیزتر باشد و از حد و حدود واقع بینانه آن بیشتر باشد مقابله هم تضعیف می‌شود.

او با بیان اینکه نظام مراقبت به اندازه کافی به شهروندان آموزش داده شده است، ادامه داد: بُعد روانی می‌تواند حداقل‌هایی را برای ما به وجود آورد تا بتوانیم با ویروس کرونا مقابله کنیم و آن هم این است که افراد با آرامش و تسکین بیشتر، اضطراب و ترس را مدیریت کنند.

مصطفی محسنی بیان کرد: اگر استرس زیاد شد می‌تواند سیستم ایمنی افراد را تضعیف کند که در نتیجه مقابله با ویروس کرونا ضعیف‌تر می‌شود.

مسئول واحد مشاوره بهزیستی استان فارس تصریح کرد: درخصوص کودکان و افرادی که از آن‌ها مراقبت می‌کنیم، و در قرنطینه خانگی به سر می‌برند محیط خانه را طوری مهیا کنیم که به صورت عاطفی پیش برود و بسیاری از کار‌ها در خانه انجام شود.

او گفت: والدین باید از صحبت درباره ویروس کرونا در منزل خودداری کنند و از این موضوع کمی فاصله بگیرند چرا که ذهن کودکان به اندازه بزرگسالان آمادگی کافی برای این موضوع را ندارد.

مصطفی محسنی اضافه کرد: گفتگو درباره ویروس کرونا می‌تواند اضطراب شدیدی را به کودکان و افراد منزل منتقل کند و در پی آن مشکلات رفتاری بوجود آید.

مسئول واحد مشاوره بهزیستی استان فارس ادامه داد: انتظار است از نظر مدیریت لحظه بتوانند هم خودشان در شرایط بهتری قرار بگیرند و هم با ایجاد فعالیت‌های مطلوب در منزل همچون برنامه‌های سرگرم کننده فضا را از موضوعات مربوط به ویروس کرونا خارج کنند و نظام مراقبت را مدنظر قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار