مدیرکل تعاون روستایی استان فارس گفت: براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار استان، توزیع میوه شب عید با توجه به نوسانات قیمت میوه در این مقطع، صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۲۷۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵ 02 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:هدایت الله رحیمی دوشنبه ۱۲ اسفند ۹۸ افزود: زمانی که نرخ میوه در دو هفته پایانی سال تغییر محسوس و شدیدی پیدا کند توزیع میوه سریعا آغاز خواهد شد ولی اگر قیمت در این ایام جهش نداشته و متعادل باشد تصمیم درباره توزیع میوه تنظیم بازار به سه تا ۴ روز پایان سال موکول خواهد شد.
وی همچنین گفت: اگر قیمت‌ها در آستانه سال جدید نوسان نداشته باشد میوه ذخیره شده توسط ستاد تنظیم بازار اصلا توزیع نخواهد شد و این محصولات در ایام دیگر سال آینده توزیع می شود.
رحیمی با بیان اینکه خرید میوه‌های پرمصرف در شب عید شامل پرتقال و سیب درختی تا ۱۵ اسفند به اتمام خواهد رسید، ادامه داد: میوه‌های خریداری شده در سردخانه نگهداری خواهد شد.
وی به دلایلی از ارایه میزان خریداری شده میوه شب عید خودداری کرد و ادامه داد: پرتقال خریداری شده از نوع والنسیا جنوب است که برداشت آن از ۲۰ بهمن آغاز شده است و از همین زمان خریداری و ذخیره سازی این پرتقال‌ها شروع و کماکان تا سه روز آینده ادامه دارد.
مدیرکل تعاون روستایی استان فارس افزود:قیمت‌گذاری میوه هم در روزهای پایانی اسفند با توجه به وضعیت بازار تعیین می‌شود، این اداره وظیفه تنظیم بازار را بر عهده دارد و تامین بازار با بخش خصوصی است که این بخش با عوامل خود این کار را انجام خواهد داد.
وی ادامه داد: تنظیم بازار به هیچ عنوان رقیب بخش خصوصی نیست و هیچ علاقه‌ای هم برای این کار ندارد و هدف تنها این است که جهش غیرمعقولی در نرخ میوه در ایام پایان سال به دلیل تقاضای اضافه‌ای که ایجاد شده رخ ندهد.
وی اضافه کرد: تقاضای اضافه در ایام پایانی سال توسط ستاد تنظیم بازار پوشش داده می شود که نوسان قیمت در این ایام ایجاد نشود.
مدیرکل تعاون روستایی استان فارس بیان کرد: در حال حاضر به اندازه کافی برای کنترل نوسان قیمت سیب و پرتقال برای مصرف شب عید در استان فارس ذخیره سازی این اقلام انجام شده است.
وی در پاسخ به این سوال که نوروز سال گذشته چه میزان میوه توسط ستاد تنظیم بازار در فارس توزیع شده،گفت: سال گذشته سه هزار تن پرتقال و دو هزار تن سیب در بازار استان با هدف تنظیم نرخ‌ها توزیع شد.
رحیمی بیان کرد: بطور میانگین روزانه بین سه تا پنج هزار تن انواع میوه و تره بار در شیراز توزیع می شود.
وی اضافه کرد: میانگین سرانه مصرف سیب و پرتقال در استان فارس تقریبا ماهیانه برای هر فرد بین یک و نیم کیلوگرم تا دو کیلوگرم است اما در ایام پایان سال تقاضا نسبت به دیگر ایام سال بیشتر خواهد شد و امسال نیز براساس برنامه ریزی های انجام شده تغییرات قیمت کنترل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار