مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام:
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت: سد مخزنی دویرج شهرستان دهلران بعد از مهار و کنترل سیلاب سهمگین اخیر، شب گذشته سرریز کرد.
کد خبر: ۸۲۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ 01 March 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ علی پوراحمد اظهار داشت: ظرفیت مخزن این سد ۲۰۵ میلیون مترمکعب است که در بارندگی های هفته گذشته بیش از ۶۰ میلیون متر مکعب سیلاب کنترل کرده‌ است.

وی میزان‌ ورودی آب در بارندگی های سیلابی اخیر به سد دویرج دهلران را ۶۵ میلیون‌ متر مکعب عنوان کرد و افزود: طی این‌ مدت ۶۳ میلیون‌متر مکعب نیز رهاسازی آب از این سد صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام یادآور شد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب وارد این سد شده‌است.

پواحمد همچنین حجم ورودی آب به سد چم گردلان ایلام را در بارندگی های هفته گذشته ۱۷ میلیون مترمکعب عنوان و اضافه کرد: حجم کنونی آب سد ایلام ۵۸ میلیون مترمکعب است که طی چند روز بارندگی های اخیر ۱۲ میلیون متر مکعب از آب این سد تخلیه و رها سازی شده است.

وی با اشاره به وضعیت سد کنگیر ایوان گفت: میزان ورودی آب به این سد طی بارندگی های هفته گذشته نزدیک به چهار میلیون متر مکعب بود که نیم میلیون متر مکعب نیز رهاسازی آب این سد انجام شده است و در حال حاضر حجم کنونی آب سد کنگیر ۱۶/۷ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام تاکید کرد: در جریان بارندگی های هفته گذشته میزان خروجی آب از سد چم گردلان ایلام ۵۰ مترمکعب در ثانیه و میزان خروجی آب از سد دویرج دهلران نیز ۸۰ متر در ثانیه و سد کنگیر ایوان با توجه به حجم آب آن رهاسازی چندانی صورت نگرفته است.

بارش های سیلابی که از روز دوشنبه تا صبح چهارشنبه هفته گذشته در استان فعالیت داشت موجب بروز خسارت هایی به زیرساخت های عمرانی، ابنیه، راه، کشاورزی و منازل مسکونی شد و در شهر ایلام سیلاب جان یک نفر را گرفت./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار