سرهنگ سلیمانی گفت: سرکرده این باند هفت نفره، یک نوجوان ۱۵ ساله است.
کد خبر: ۸۲۷۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ 29 February 2020

تابناک فارس به نقل از شیرازه: سرهنگ حشمت سلیمانی در جمع خبرنگاران، از انهدام باند 7نفره فیشینگ در استان فارس خبر داد و تشریح کرد: با شکایت یکی از شهروندان، به فردی رسیدیم که حدود ۸ماه فعالیت فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی را شروع کرده بود.

وی با اشاره به اینکه پرونده های مشابهی هم از این فرد در استانهای دیگر تشکیل شده بود افزود: با رصد پلیس فتا فارس، طی سه مرحله عملیات ، ۷نفر دستگیر و ۷۹۰ کارت کشف و ضبط شده است.

سلیمانی گفت: در حین دستگیری این افراد متوجه شدیم اخیرا اسکین و‌کپی از کارت‌های شهروندان را آغاز کرده بودند که با دستگیری، موفق به انجام کامل این پروژه نشدند.

به گفته رئیس پلیس فتا فارس، یک نفر زن و ۶مرد، دستگیرشدگان این پرونده هستند با میانگین ۲۳ سال هستند که سرکرده این باند یک نوجوان ۱۵ ساله است.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۵۰ درصد افزایش جرایم سایبری داشتیم، اظهار داشت: در موضوع فیشینگ، با توجه به اینکه استفاده از اینترنت یکی از کارهای روزمره شده، کلاهبرداران با ایجاد درگاه های جعلی، در یک فرصت مناسب با سواستفاده از اطلاعات به دست آمده، اقدام به برداشت پول از حسابها می کنند، اگرچه رمز پویا این فضا را تا حدود زیادی از کلاهبرداران گرفته است.

رئیس پلیس فتا فارس، مهمترین جرایم سایبری را برداشت های غیر مجاز و کلاهبرداری های اینترنتی و در استان فارس، نشر اکاذیب دانست و افزود: بر حسب وظایف ذاتی، پایش مستمر فضای مجازی و دریافت گزارشات برخط مردمی از سایت پلیس فتا از فعالیت های ماست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار