یک پزشک فوق تخصص بیماری‌های عفونی در شیراز تاکید کرد که مردم باید به دور از اضطراب و استرس، موارد بهداشت فردی را بیش از گذشته مد نظر قرار داده و رعایت کنند.
کد خبر: ۸۲۷۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵ 29 February 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:دکتر محسن مقدمی بیان کرد: شیوع کرونا ویروس موجب التهاب و اضطراب در جامعه شده حال آنکه سیستم بهداشتی و کادر درمانی تمام توان خود را برای پیشگیری از انتقال و مقابله تاثیرگذار با این بیماری، متمرکز کرده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه، متولیان بهداشت و سلامت جامعه به اندازه خود مردم برای برای سلامتی آنها حساس هستند، گفت: شرایط را درک می‌کنیم و می‌خواهیم کمترین آسیب به مردم وارد شود، بنابراین مردم نگران نباشند.

این استاد دانشگاه از کادر درمانی و پزشکان و کارشناسان بهداشت درخواست کرد که به عنوان سفیران سلامت، اطلاعات دقیق علمی به جامعه منتقل کنند.

مقدمی با بیان اینکه در فارس نیز وضعیت استرس حاکم است، افزود: مردم با توجه به اطلاعاتی که از شبکه‌های اجتماعی و صحبت‌های فردی که رد و بدل می‌شود، دچار نگرانی‌های شدید و بی مورد شده‌اند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه تیم پزشکی در تمام رده‌ها دید علمی نسبت به این موضوع دارند، گفت: اطلاق اپیدمی بزرگ کرونا ویروس در جامعه کاربرد ندارد و علی‌رغم اینکه باید هشیار باشیم اما نیازی به ایجاد رعب و وحشت در جامعه نیست.

مقدمی با تاکید بر اینکه در بیمارستان‌ها نیز باید مراقبت لازم انجام شود، عنوان کرد: این بیماری به ایزولاسیون نیاز دارد یعنی در مواجه با بیماران مبتلا به این بیماری باید از ماسک مدیکال، دستکش و گان و در صورت نیاز عینک برای نزدیک شدن به آنها استفاده شود.

او ادامه داد: اگرچه باید فاصله‌ای حدود دو متری با بیماران حفظ شود اما استفاده از ماسک‌های N۹۵ برای همه افراد و بیماران کاربرد ندارد.

این پزشک فوق تخصص بیماری‌های عفونی با تاکید بر اینکه باید در مواجه با بیماران اصول علمی و البته عقلانی را رعایت کنیم، افزود: در مواجه با دیگر بیمارانی که در بخش‌های مختلف مانند نورولوژی و گوارش بستری هستند و البته مورد مشکوکی هم ندارند، باید اصول استاندارد رعایت شود و نیازی به پوشش گان وماسک نیست.

انتهای پیام

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار