رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: در شهرستان فسا 5 مورد مشکوک به ویروس کرونا وجود دارند که جواب قطعی آزمایش یک نفر از طرف وزارت بهداشت در لیست سه نفره فارس مثبت اعلام‌شده است.
کد خبر: ۸۲۶۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲ 27 February 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: علی‌اصغر خالقی در نشست فوق‌العاده شورای سلامت شهرستان فسا با اشاره به آمادگی کامل سیستم بهداشت و درمان جهت پیشگیری از شیوع کرونا ویروس جدید، اظهار داشت: تجهیزات حفاظت شخصی در بیمارستان‌ها برای کادر درمانی که با بیماران مبتلا یا مشکوک در تماس هستند در نظر گرفته‌شده است و در اختیار آن‌ها قرار دارد.

وی ادامه داد: در شهرستان فسا 5 مورد مشکوک به این بیماری هستند که فعلاً جواب قطعی آزمایش یک نفر از طرف وزارت بهداشت در لیست سه نفره فارس مثبت اعلام‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا بیان کرد: هم‌اکنون حال عمومی این بیمار مساعد است و تحت مراقبت قرار دارد همچنین سایر بیماران مشکوک بستری نیز حال عمومی خوبی دارند.

خالقی تصریح کرد: برخی افراد ناآگاهانه و با ارسال مطالب غیرعلمی و نادرست و قضاوت‌های غیرتخصصی در فضای مجازی موجب تشویش اذهان عمومی می‌شوند و تلاش همکاران ما که خط مقدم مقابله با این بیماری هستند را نادیده می‌گیرند.

وی ضمن تاکید بر برخورد سریع و قاطع با گرانفروشان و احتکارگران ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، گفت: آموزشهای پیشگیرانه نیاز به تعامل مردم و ادارات دارد و اقدامات کنترلی و پیشگیری همچون تعطیلی قهوه‌خانه‌ها، مراکز تجمعات و مکان‌های پرازدحام همچنین گندزدایی اماکن و وسایل نقلیه عمومی برنامه‌ریزی شده و انجام می‌‍شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا خاطرنشان کرد: علائم این بیماری شامل تب، سرفه و تنگی نفس است و این ویروس در هوا معلق نمی‌ماند بلکه روی سطوح از چند ساعت تا 9 روز می‌تواند زنده بماند.

خالقی ضمن تاکید بر رعایت بهداشت عمومی و شستشوی مداوم دستها گفت: این ویروس با خیز آرام می‌آید و سرعت ابتلای بالاتری از آنفلوانزا دارد و باید سیکل انتشار آن را قطع کنیم.

فرماندار ویژه شهرستان فسا نیز در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات کارکنان مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌ها، بیان کرد: مردم باید تمام موارد بهداشتی در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا را با دقت و جدیت رعایت کنند و اخبار موثق را از مجاری قانونی و رسمی مانند صداوسیما، دانشگاه علوم پزشکی و سایر مراکز رسمی دریافت نمایند.

حسین آرگیو گفت: مرجع اخبار سلامت شهرستان فقط دانشگاه علوم پزشکی هست و پلیس فتا به‌صورت جدی با شایعه‌پراکنان و برهم زنندگان آرامش مردم در فضای مجازی برخورد می‌کند.

در ادامه این جلسه امام‌جمعه فسا ضمن تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم گفت: توصیه‌ها و نظرات وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در زمینه مقابله با ویروس شایع شده بر مردم حجت شرعی است.

حجت‌الاسلام جمالی زاده اظهار داشت: در زمینه ویروس کرونا حتی در صورت وجود احتمال ضعیف مرگ‌ومیر توسط آن، باید موضوع را جدی گرفت و تمام دستورات پیشگیرانه را تشدید کرد.

برچسب ها: کرونا ، کرونا ویروس ، فسا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار