مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از برخورد قاطع و قانونی با عرضه‌کنندگان و فروشندگان گونه‌های جانوری و گیاهی در استان در نزدیک به عید نوروز خبر داد.
کد خبر: ۸۲۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ 27 February 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمید ظهرابی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: با توجه به فرارسیدن روز‌های پایانی سال متأسفانه عده‌ای افراد فرصت طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری از جمله سمندر لرستانی، لاک پشت، مار و برخی گونه‌های غیربومی می‌کنند.

او افزود: با توجه به ممنوعیت نگهداری و خرید و فروش حیات وحش بدون مجوز سازمان محیط زیست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با افراد خاطی بر اساس قوانین و مقررات به شدت برخورد می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس اظهار داشت: گشت و نظارت مستمر توسط ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان از مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی‌ها انجام می‌شود.

ظهرابی، از عموم مردم خواست: از خرید جانوران وحشی که عمدتا گونه‌هایی درمعرض خطر انقراض هستند اجتناب کنند.

او، همچنین در خصوص گشت‌های نوروزی محیط بانان افزود: برنامه ریزی‌های لازم انجام گرفته است تا محیط بانان به صورت شبانه روزی در طول ایام نوروز در مناطق استان حضور یابند و درراستای حفاظت از طبیعت و انفال الهی اقدام لازم را به عمل آورند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بر حفظ امنیت و آرامش حیات وحش در بازدید از مناطق طبیعی تاکید و از شهروندان درخواست نمودند در صورت مشاهده هر گونه تخلفات زیست محیطی، اعم از شکار و صید غیر مجاز و یا تخریب طبیعت، مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست فارس با شماره تلفن ۱۵۴۰ و یا به ماموران محترم انتظامی اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار