بستانیان گفت: مردم شیر و فرآورده‌ لبنی را از مراکز فروش مجاز و تحت نظارت اداره کل دامپزشکی خریداری کنند.
کد خبر: ۸۲۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰ 26 February 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:منصور بستانیان چهارشنبه افزود:‌ مردم نباید نسبت به مصرف تمامی فرآورده های خام دامی که به صورت مجاز تهیه و عرضه می‌شود دغدغه‌ داشته باشند.
وی بیان کرد: ویروس کرونا در لبنیات اثربخشی ندارد و تاکنون هیچ گزارشی در زمینه آلودگی دام و فراورده‌های دامی به این ویروس در استان فارس گزارش نشده است.
معاون اداره کل دامپزشکی استان فارس با اشاره به توصیه های بهداشتی برای سلامت تولیدات لبنی، تصریح کرد: حرارت هر گونه ویروسی را غیرفعال می‌کند و لازم است شهروندان شیر را در دمای جوش به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانند.
بستانیان گفت: مردم شیر و فرآورده‌ لبنی را از مراکز فروش مجاز و تحت نظارت اداره کل دامپزشکی خریداری کنند.

پیش‌ازاین، رییس سازمان دامپزشکی با تاکید بر اینکه ویروس کرونای جدید از انسان به انسان منتقل می شود اما از دام به انسان سرایت نمی کند، گفته است: در عین حال دامپزشکی برای رعایت جانب احتیاط، با کشورهایی که در آنجا ویروس کرونا مشاهده شده، مکاتبه و به آنها تاکید کرده است که تا زمان رفع بحران، امکان ورود هیچ دام و پرنده ای به ایران را نخواهند داشت.
علیرضا رفیعی‌پور افزود: این ویروس افزون ‌بر ۱۰ سال است که بین انسان و حیوان مشترک بوده و از حیوان به انسان منتقل می‌شد، اما اکنون این ویروس در بدن انسان جهش ژنتیکی یافته و ویروس جدید کرونا خطرناک تر از ویروس انتقال‌ یافته از حیوان است.
رییس سازمان دامپزشکی همچنین ضمن رد ادعای شیوع بیماری واگیردار در مرغداری های کشور گفت: هموطنان به ‌منظور رعایت بهداشت و حفظ ایمنی خود، محصولات و فرآورده‌های گوشتی را از مراکز مجاز و فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهیه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار