اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، در اقدامی سریع با قرار دادن مواد ضد عفونی کننده در مبادی ورودی ادارات تابعه خود و شستشوی هر روز سطوح به مبارزه با شیوع کرونا ویروس پرداخت.
کد خبر: ۸۲۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸ 26 February 2020

پس از اعلام وضعیت خاص در راستای آمادگی برای مقابله با شیوع کرونا ویروس در استان توسط استانداری خوزستان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از برگزاری جلسه شورای معاونین در خصوص بررسی و تقسیم کار در راستای مبارزه با شیوع این ویروس، تجهیزات مورد نیاز جهت ضد عفونی و پیشگیری از این بیماری را در حد توان خریداری کرده است.

ارسلان غمگین، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در خصوص اهم موارد مطرح شده در این جلسه، به خبرنگار ایلنا، گفت: مقرر شد تمام مراجعه کنندگان به ادارات کل اعم از ساختمان کمپلو(شهید هاشمی) ساختمان کیانپارس(شهید دقایقی) و همچنین ادارات شرق و غرب و مرکز تحقیقات و ادارات شهرستان ها قبل از ورود، ملزم به استفاده از مواد پاک کننده از قبیل الکل که از قبل فراهم شده است، شوند. 

وی افزود: همچنین تا اطلاع ثانوی برای گزارش تردد همکاران دستگاه‌ اداری، شیوه ثبت اثر انگشت حذف و روش سنتی در دستور کار قرار می گیرد و کلیه نشست ها، همایش ها، دوره های آموزشی تا اطلاع ثانوی لغو می شوند.

غمگین، ادامه داد: رؤسای شهرستان ها موظف هستند که مواد شوینده و ضدعفونی را به حد نیاز تهیه و در دسترس کارکنان و ارباب رجوع قرار دهند و هر یک از کارکنان که علائم بیماری چون تب، آب‌ریزش بینی، سرفه و عطسه و مشکل تنفسی دارند باید از حضور در محل کار بپرهیزند و تا بهبودی کامل به اداره مراجعه نکنند.

در ادامه این اقدامات پیشگیرانه، نشست تخصصی راه های پیشگیری از شیوع کرونا ویروس با حضور تنی چند از اساتید خبره دانشگاه و همچنین مسئولین ایمنی و بهداشت کار شرکت‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی در این اداره کل برگزار شد.

به گفته کارشناسان حاضر در جلسه، با رعایت نکات بهداشت فردی، این بیماری قابل کنترل خواهد بود. مواردی از جمله: شستشوی مرتب دستها با آب و صابون، پرهیز از دست دادن و بوسیدن افراد دارای علائم سرماخوردگی، استفاده از دستمال هنگام عطسه و سرفه، استفاده از مواد غذایی بهداشتی و مطمئن، عدم استفاده از قند در قندان های موجود در محل کار و پرهیز از مصرف خوراکی های سرد و آب پز و دیگر موارد بهداشتی.

در ادامه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری از شیوع این ویروس، اظهار کرد: سلامت عمومی شهروندان، مراجعین و کارکنان از اولویت های ما در شرایط کنونی است، بر همین اساس ۵۰ بسته ماسک و دستکش رایگان همچنین مواد ضدعفونی‌کننده تهیه که در اختیار کارمندان و مراجعین به این اداره کل قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: با وجود همه اقدامات پیشگیرانه از مردم درخواست می‌کنیم حتی المقدور از حضور در محل ادارات خودداری کرده و امور اداری خود را از طریق فرآیند الکترونیکی دنبال کنند.

غمگین تصریح کرد: آنچه در این میان حائز اهمیت است کاهش بار منفی روانی حاکم بر جامعه و استرس و نگرانی بوده که بر خانواده ها تاثیر منفی گذاشته است.

گفتنی است، در این روزهایی که بسیج عمومی در مبارزه با شیوع کرونا ویروس در کشور ایجاد شده است، ضرورت اعمال اقدامات پیشگیرانه در دیگر ادارات استان نیز بیش از پیش رخ می نماید.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار