کمبود ویتامین‌ها مانند C و A و D و تضعیف سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به بیماری‌های تنفسی و کرونا را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۸۲۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 26 February 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توصیه‌های به مردم برای مقابله با ویروس کرونا داشت و تصریح کرد: عملکرد سیستم ایمنی بدن نقشی مهمی در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی از جمله بیماری ویروس کرونا دارد.

عامل ابتلا به این ویروس بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و بیماری‌های ریوی، قلبی، سوء تغذیه و نداشتن تغذیه صحیح است.

مصرف روزانه منابع غذایی ویتامین C مثل سبزی و سالاد همراه با غذا، میوه‌های حاوی ویتامین C مثل پرتقال، نارنگی، لیموشیرین، کیوی و سبزی‌های دارای ویتامین C مثل انواع کلم، گل کلم، شلغم، فلفل سبز و فلفل دلمه و یک عدد پرتقال یا دو عدد نارنگی، هویج و کدوحلوایی و سبزی‌های سبز تیره مثل اسفناج، برگ چغندر و برگ‌های تیره رنگ کاهو که از منابع خوب ویتامین A هستند برای پیشگیری از ابتلا به بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف روزانه سه واحد از گروه سبزی‌ها (بجز سبزی‌های نشاسته ایی) و حداقل ۲ واحد میوه توصیه می‌شود.

کودکان زیر پنج سال، مادران باردار و سالمندان و بیمارانی که دارو‌های کورتنی مصرف می‌کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا هستند و لازم است برای پیشگیری نکات زیر را رعایت کنند.

دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت توصیه می‌کند، افراد برای پیشگیری از کرونا، هر روز سبزی یا سالاد همراه با آب لیموترش یا آب نارنج تازه استفاده کنند، هویج و کدوحلوایی در غذا‌های روزانه مصرف و خوردن پیاز خام به دلیل داشتن ویتامین C همراه با غذا مهم است.

از مصرف سوسیس و کالباس و سایر فست فود‌ها و غذا‌های چرب و سنگین پرهیز شود و استفاده از منابع پروتئین در غذای روزانه مثل حبوبات یا تخم مرغ حائز اهمیت است.

همچنین کمبود ریزمغذی‌هایی مثل آهن و روی هم سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند.

از منابع غذایی این دو ریز مغذی مثل حبوبات به عنوان جایگزین مناسب گوشت، شیر و لبنیات وسبزی‌های برگ سبز و انواع خشکبار بیشتر استفاده و از خوردن غذا‌هایی که خوب پخته نشده (مثل تخم مرغ عسلی و نیمرو، کباب‌هایی که مغز پخت نشده اند) خودداری شود.

خوردن غذا و مایعات در مکان‌هایی که از نظر بهداشتی مورد اطمینان نیستند، ممنوع و در صورتی که علائم سرماخوردگی دارید، از غذا‌های آبکی مثل سوپ و آش همراه با آب لیموی تازه و مایعات گرم استفاده کنید.

از جوانه‌ها گندم، ماش و شبدر در رژیم غذایی روزانه خود و از میوه‌های حاوی آنتی اکسیدان فصل مثل انار، پرتقال‌های تو سرخ و گریپ فروت استفاده کنید.

بخاطر داشته باشید رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه و حصول اطمینان از دریافت کافی ریز مغذی‌ها و پروتئین از برنامه غذایی روزانه نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها از جمله ویروس کرونا دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار