اعلام خبر پیدایش بیماری کرونا در کشور سبب ایجاد شایعات زیادی به ویژه در فضای مجازی شده که نگرانی هایی را برای مردم به وجود آورده است، در دسترس بودن فضای مجازی سبب شده تا مردم بیشتر اخبار را از این حوزه پیگیری کنند اما در موارد حساسی مانند شیوع یک بیماری بهتر است مردم اخبار را از کانال های خبری معتبر و سازمان های مرتبط دنبال کنند.
کد خبر: ۸۲۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ 24 February 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: اعلام خبر پیدایش بیماری کرونا در کشور سبب ایجاد شایعات زیادی به ویژه در فضای مجازی شده که نگرانی هایی را برای مردم به وجود آورده است، در دسترس بودن فضای مجازی سبب شده تا مردم بیشتر اخبار را از این حوزه پیگیری کنند اما در موارد حساسی مانند شیوع یک بیماری بهتر است مردم اخبار را از کانال های خبری معتبر و سازمان های مرتبط دنبال کنند.

استانداری فارس، به شهروندان این اطمینان را می دهد که در صورت مشاهده موارد ابتلا به ویروس کرونا در استان، درکمترین زمان ممکن، از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به آدرس «sums.ac.ir» و همچنین از طریق رسانه ملی و خبرگزاری های رسمی به شهروندان اطلاع رسانی می شود.

انتظار می رود که شهروندان برای پیشگیری از هرگونه ابتلا به بیماری های واگیر به ویژه ویروس کرونا، صرفا به هشدارهای که از طریق مراجع رسمی اعلام می شود توجه کنند و از دامن زدن به شایعات و بازنشر اخبار جعلی که آرامش جامعه را بر هم می زند خودداری کنند.

گفتنی است دبیرخانه شورای فضای مجازی استان در راستای ساماندهی فعالیت های تولید محتوا و اطلاع رسانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اقدامات متعددی از جمله انتشار کلیپ، اینفوگرافی، توصیه های بهداشتی دردست اجرا دارد.

شهروندان محترم می توانند با مراجعه حضوری به مراکز پلیس فتا یا مراجعه به سایت cyberpolice.ir گزارشات خود را ثبت کنند.

شورای فضای مجازی استان فارس، آماده دریافت هرگونه گزارش، انتقاد و پیشنهادات در حوزه فضای مجازی استان فارس از طریق واتساپ با شماره 09164019158 است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار