پژمان صالحی فرد در گفتگو با تابناک:
مدیر کل سازمان انتقال خون کرمانشاه گفت: سازمان انتقال خون همچنان آماده دریافت خون از اهدا کنندگان است در شرایط فعلی اهدا کاهش یافته، از مردم درخواست می کنیم در خصوص بیماری کرونا به شایعات توجه نکنند و با مراجعه به سازمان انتقال خون نیاز هموطنان بیمار و نیازمند خون را مرتفع کنند.
کد خبر: ۸۲۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 24 February 2020

اهدا کنندگان خون از جهت ابتلا به کرونا در سازمان انتقال خون معاینه می شوند

پژمان صالحی فرد در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:متاسفانه بحث شیوع بیماری کرونا تاثیر منفی در مراجعات ما گذاشته همانطور که مشاهده می کنید در کل شهر و کشور  مردم خیلی از منزل بیرون نمی آیند و طبعا مراجعه شان هم کم است.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا به لحاظ علمی بیشتر یک بار روانی در سطح کشور ایجاد شده، خاطر نشان کرد: با رعایت بهداشت می توان از شیوع این بیماری جلوگیری، این اتفاقاتی که در سطح شهر و کشور رخ داد وبیشتر یک حالت رعب در مردم ایجاد کرده است.

مدیر کل سازمان انتقال خون تصریح کرد: با بررسی شبکه ها اجتماعی سازمان بهداشت جهانی و مراکز بین المللی بهداشت و سلامت مشاهده خواهید کرد آنقدر که بر بحث شستشوی دست و بهداشت فردی تاکید شده بر استفاده از ماسک تاکید نشده و استفاده از ماسک برای عموم مردم هم الزامی ندارد ماسک را فقط پزشک و بیماری که خودش مبتلاست باید استفاده کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه نیازمند آموزش به مردم هستیم، ابراز داشت: سازمان انتقال یک محیط کاملا بهداشتی است و همه اهدا کنندگان معاینه می شوند بنابراین امکان انتقال وجود ندارد، مردم باید بدانند در شرایط فعلی نیز افراد زیادی در کشور به خون و پلاکت نیازمندند، بیماران سرطانی، هموفیلی و جراحی ها در سطح کشور همچنان وجود دارد.

صالحی فرد بیان داشت: امیدواریم شرایط به حالت عادی برگردد، مراجعات ما بسیار کم شده و با ادامه این وضعیت در آستانه سال نو با مشکل مواجه می شویم. همه مراجعین اهدا خون پیش از اهدا خون حتما معاینه می شوند و با توجه به شرایط جدید از نظر دمای بدن تب با دستگاه ها اختصاص این کار چک می شوند و در صورتی که دمای بالا و علائم دیگر را دارا باشند، پزشک اجازه ورود به بخش اهدا را نمی دهد.

وی ادامه داد: سازمان انتقال خون در تمام طول روز از 7 صبح تا 7 غروب حتی در تعطیلات رسمی غیر از جمعه ها آماده دریافت خون اهدا کنندگان است و به مردم توصیه می کنم در خصوص بیماری کرونا اخبار و اطلاعات را از مراجع رسمی، مراکز بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی دریافت کنند به شایعات در فضای مجازی یا دیدگاه ها شخصی اعتنا نکنند.

صالحی فرد با یادآوریِ این موضوع که سامانه 190 از سوی وزارت بهداشت به منظور پاسخگویی سوالات مردم در مورد بیماری کرونا راه اندازی شده، گفت: افرادی ممکن است با طمع ایجاد یأس و ناامیدی درجامعه اقدام به انتشار شایعات کنند باید دقت داشته باشیم که اطلاعات آ از مراجع ذی صلاح دریافت کنیم و به شایعات بی توجه باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار