رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ماسک صورت به تعداد مناسب در اختیار همشهریان و مراجعان قرار می‌گیرد، گفت: لازم است تجهیزات و موارد پیشگیری مورد نیاز در مراکز درمانی برای همراهان بیماران نیز در کمترین زمان تهیه و ارسال شود.
کد خبر: ۸۲۵۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶ 23 February 2020

مهرزاد لطفی روز یکشنبه در نشست بررسی آخرین اقدامات حوزه سلامت فارس در مقابله با ویروس کرونا پیگیری و نظارت بر مسایل مرتبط با اقدامات پیشگیرانه در استان فارس افزود: توزیع ماسک صورت، در دستور کار قرار گرفته است.

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر لطفی از اعضای کارگروه های پیشگیری و شناسایی، مراقبت و درمان، پشتیبانی، مستندسازی و اطلاع رسانی عمومی خواست تا ضمن رعایت دستورالعمل ها، نسبت به اجرای صحیح مصوبات این نشست، پیگیری لازم صورت گیرد.

محمدجواد خشنود معاون غذا و داروی دانشگاه نیز از پیگیری برای اعلام عمومی لیست داروخانه های شبانه روزی منتخب از سوی معاونت غذاو دارو دانشگاه و انجمن داروسازان استان برای توزیع ماسک خبر داد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیشتر هم تاکید کرده بود : در استان فارس یک کارخانه تولیدی ماسک و ملزومات مرتبط وجود دارد که پیگیری های لازم جهت صدور مجوز تولید و عرضه این کارخانه صورت گرفته و روزانه بیش از ۱۰۰ هزار عدد ماسک تولید می کند.

وی اضافه کرد : این واحد تولیدی برای فعالیت بهتر منتظر دریافت یک ماده اولیه است که این ماده اوایل هفته آتی از تهران تحویل می‌شود و ماسک های تولیدی از روز دوشنبه قابل عرضه است.

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه نیز در این نشست از ارسال و توزیع مطالب آموزشی مربوط به دستورالعمل های آموزشی مراقبت های بهداشتی مقابله با کرونا ویروس به تمامی دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد خبر داد.

دیگر اعضای این نشست نیز گزارشی از برنامه ها و اقدامات خود برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا ارایه دادند.

همچنین مقرر شد، ادامه این نشست به صورت روزانه در رابطه با اقدامات انجام شده برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در حوزه های بهداشتی، درمانی، دارویی و آموزشی از سوی مسوولان پیگیری مشخص شده برگزار شود.

سه فرد مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا در بخش ایزوله بیمارستان شهرستان کازرون در استان فارس بستری هستند که هنوز ابتلای آنها به این بیماری اثبات نشده است.

برای حفظ سلامت دانش‌آموزان و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، مدارس استان فارس از فردا (پنجم اسفند) تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام شد.

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نامه ای به انجمن داروسازان استان فارس بر لزوم رعایت قانون و عرضه محصول ماسک با قیمت های مصوب و متعادل در داروخانه ها تاکید کرده و یاد آور شد : در بازرسی محسوس و نامحسوس تعداد زیادی از داروخانه های تحت پوشش این معاونت متاسفانه موارد انگشت شماری از گران فروشی انواع ماسک در داروخانه ها مشاهده شده است که زیبنده نبوده و قابل قبول نیست.

این اطلاعیه می افزاید: صریحا اعلام می‌شود چنانچه در بازرسی موارد مشابه ، مواردی از گرانفروشی مشاهده شود، بنا به وظیفه و در جهت حفظ شان و دفاع از اعتبار آحاد داروسازان ضمن پیگیری موضوع از مجاری قانونی با ذکر نام داروخانه و موسس و مسوول فنی مربوطه به صورت شفاف اقدام خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار