امام جمعه موقت شیراز گفت:اگر روزی نماینده‌ای با وزیر بده بستان کند وای به حال مردم و کشور، معامله کردن با وزرا امر پسندیده‌ای نیست و اگر نماینده مشاهده کرد که وزیری تخلف کرده باید او را مورد مواخذه قرار دهد.
کد خبر: ۸۲۴۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰ 21 February 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حجت‌الاسلام سیدابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز افزود: امروز دوم اسفند ۹۸ روز سرنوشت سازی است که مردم نمایندگان خود را برای چهار سال راهی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌کنند.

وی ادامه داد: بعضی می گویند که مجلس پدیده غربی است اما تشکیل مجلس پدیده شرعی و اسلامی است و اگر غربی‌ها هم از آن بهره می برند کار پسندیده ای است.

وی اضافه کرد: در دوره ای از تاریخ ایران مجلس مشروطه تشکیل شد اما در ادامه روند کار این مجلس،مشروطه خواهان واقعی کنار رفتند و لیبرال ها روی کار آمدند.

امام جمعه موقت شیراز مجلس شورای اسلامی را دارای جایگاه مهمی دانست و گفت: قانون اساسی این حق را به مردم داده که نمایندگان خود را انتخاب و راهی این مجلس کنند زیرا مردم صاحبان اصلی این کشور هستند.

وی اظهار داشت: در زمینه انتخابات مردم باید تکلیف شرعی خود را انجام دهند،شورای نگهبان وظیفه نظارت بر روند انتخابات و جلوگیری از ورود افراد غیرسالم به مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارد و قطعا طبق مستندات بررسی‌های لازم را در این مورد انجام می دهد هرچند که ممکن است بعضی افراد ناخلف هم از این روند گذر کنند که اینجا مردم باید در انتخاب خود حداکثر دقت را به خرج دهند تا مجلسی کارآمد شکل گیرد.

وی با طرح این سوال که باید پای صندوق رفت یا خیر؟ گفت: کتاب خدا به مسلمانان امر کرده که باید امر امام وقت و جایگزین ایشان در زمان غیبت را اجابت کنند و بر همین اساس امام خمینی (ره) و رهبر کنونی انقلاب اسلامی همواره تاکید بر حضور مردم پای صندوق های رای داشته و دارند.

رضوی اردکانی بیان کرد: امروز دشمن چشممش به انتخابات است و تمام رسانه های معاند انگلیسی و آمریکایی مردم را بر عدم حضور در این رویداد توصیه می کنند ولی مردم ما آگاه هستند و با حضورشان در انتخابات تیر خلاص بر توطئه دشمنان خواهند زد.

وی اظهار داشت: نماینده‌ باید آدم نترس ،متخصص، عدالتخواه و مانند شهید مدرس فردی شجاع باشد تا بتواند در مقابل تخلفات محک بایستد و مردم نیز نباید از روی غرض و یا با تعصبات قومیتی رای دهند.

وی خطاب به مردم بیان کرد: کسانی که هنوز نتوانسته اند رای خود را به صندوق بیندازند در چند ساعت آینده نسبت به انجام این وظیفه شرعی اقدام کنند.

امام جمعه موقت شیراز حضور در پای صندوق رای را حماسه دانست و گفت: امور با اهمیت در کشور باید با مشورت و طرح موضوعات و بررسی و تصمیم گیری شورایی در مجلس شورای اسلامی انجام شود.

وی ادامه داد: آمریکاییان و دشمنان تلاش دارند مردم را از مشارکت در انتخابات منع کنند اما بصیرت مردم این توطئه را خنثی خواهد کرد.

رضوی اردکانی اظهار داشت: کاندیدایی که برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب می شوند باید نیمی از وقت خود را با مردم سپری و به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

وی کار نماینده را حل مشکلاتی مانند کشیدن آب و برق و ... ندانست و گفت: نمایندگان باید کار مهم قانون‌گذاری و نظارت درست بر اجرای قوانین را انجام دهند.

امام جمعه موقت شیراز نظارت بر امور و حسن اجرای قوانین را یکی از وظایف مهم نمایندگان دانست و اضافه کرد: هرکس تخلف کرد نمایندگان باید با جدیت او را مورد بازخواست قرار دهند و به هیچ وجه از این مساله کوتاه نیایند.

وی عنوان کرد: اگر روزی نماینده‌ای با وزیر بده بستان کند وای به حال مردم و کشور، معامله کردن با وزرا امر پسندیده‌ای نیست و اگر نماینده مشاهده کرد که وزیری تخلف کرده باید او را مورد مواخذه قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سوم اسفند سالروز کودتای رضاخان در سال ۱۲۹۹ اشاره کرد و گفت: همه پادشاهان قاجاری بی عرضه بودند و رضاخان نیز قزاقی بی سواد بود که خیانت های زیادی به کشور کرد.

رضوی اردکانی ادامه داد: در زمان رضا شاه ترکمنستان به روسیه ،کوه های آرارات به ترکیه ،کردستان به عراق و سرچشمه رودخانه هیرمند به افغانستان داده شد.

وی ساخت راه آهن در زمان رضا شاه را نیز با هدف انتقال قوای انگلیس دانست و گفت: رضا شاه سند اغلب زمین های حاصلخیز کشور را به نام خود زد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار