روش‌های افزایش سرعت رشد مو در خانه شامل استفاده از روغن‌های گیاهی طبیعی همچون روغن نارگیل، روغن سیاه دانه، روغن زیتون، روغن کرچک و ... است. سس مایونز و قهوه نیز می‌توانند سریع رشد مو‌ها را چندین برابر نمایند.
کد خبر: ۸۲۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱ 20 February 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: کم شدن رشد مو این روز‌ها معضلی است که بسیاری از مردم را درگیر خود کرده است. اما راهکار‌های خانگی بسیار ساده‌ای وجود دارند که می‌توان نه تنها از کم شدن مو‌ها جلوگیری کرد بلکه به تقویت و سرعت افزایش رشد مو نیز کمک فراوانی کرد

روش‌های افزایش سرعت رشد مو در خانه
اگر می‌خواهید از مو‌های بلند و زیبایی برخوردار باشید و برای این کار نیز عجله دارید ونیز از عوارض مواد شیمیایی نگران هستید، می‌توانید از روش‌های خانگی برای رشد سریع مو در یک هفته بهره ببرید. تعدادی از بهترین این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

روغن نارگیل
به دلیل وجود ویتامین‌های B,E, C. همچنین وجود مواد معدنی و مفید مانند فسفر، آهن، سلنیوم، منیزیم و کلسیم موجب تقویت مو‌ها شده و رشد مو‌ها را سریع‌تر خواهد کرد.


روغن بادام
روغن‌های بادام موجود در بازار به دو دسته روغن بادام شیرین و روغن بادام تلخ تقسیم می‌شوند. هر دو نوع از این روغن‌ها به دلیل برخورداری از مواد عالی، برای تقویت ریشه مو برا رشد سریع مو‌ها بسیار مفید هستند.


روغن کرچک
روغن کرچک علاوه بر تقویت و کمک به رشد سریع مو در یک هفته خاصیت پرپشت کردن مو‌ها نیز خواهد شد. چرا که در آن ویتامین‌های مختلف و اسید‌های چرب امگا ۳ موجود است.


روغن سیاه دانه
استفاده از روغن سیاه دانه برای کمک به رشد و تقویت مو‌ها بسیار مفید بوده همچنین این روغن از سفید شدن مو‌ها نیز جلوگیری به عمل خواهد آورد.


روغن کنجد
روغن کنجد نیز از جمله روغن‌های مفید و طبیعی است که برای حفظ رنگ طبیعی مو‌ها و کمک به رشد سریع آن‌ها بسیار مؤثر است.


روغن زیتون
از گذشته تا کنون از این روغن به دلیل دارا بودن مواد مغذی برای تقویت کردن پوست و مو استفاده میشده است.
مقدار مناسب از روغن زیتون را در یک فنجان ریخته و سپس روغن را به کمک روشی دلخواه مانند قرار دادن آن در ماکروویو و گرم نمایید.
در مرحله بعد روغن گرم شده را به قسمت‌های ریشه و انتهای مو‌ها به مالید.
اکنون در حدود ۴ دقیقه سر خود را رو به بالا و پایین حرکت دهید؛ و حدود دو ساعت منتظر بمانید که روغن زیتون به خوبی به خورد موهایتان برود.
در نهایت مو‌ها را با آب ولرم به خوبی بشویید.

به غیر از روغن‌های مواد گیاهی فراوانی در طبیعت وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان به رشد سریع مو در یک هفته یا یک ماه کمک نمود. در بین آن ها، برخی اثر بخشی بیشتری را دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده ایم:

قهوه
تجربیات نشان داده استفاده از قهوه برای رشد سریع مو‌ها مفید است برای استفاده از قهوه بهتر است در حمام وقتی که مو‌ها را با شامپو شستشو داده شد آن‌ها را به وسیله قهوه‌ای که از قبل دم شده است آغشته کرده و به خوبی ماساژ دهید و بعد از حدود ۳۰ الی ۵۰ دقیقه با آب شستشو داده شود.

 

سس مایونز
سس مایونز به دلیل وجود ویتامین‌های مختلف در ترکیبات آن باعث تقویت و رشد سریع مو‌ها خواهد شد. روش استفاده آن به این صورت است که پس از آغشته کردن مو‌ها با مقدار مناسبی از سس مایونز آن‌ها را به وسیله یک پارچه یا یک نایلون بپوشانید و بعد از مدت زمانی در حدود ۳۰ دقیقه آب ولرم و شامپو شستشو دهید.

 

نکاتی برای افزایش سرعت رشد مو
مصرف ویتامین‌های ضروری مو: استفاده از مواد خوراکی مغذی مانند انواع مغز‌ها در جهت رشد و تقویت موی سر مفید است. یا اینکه می‌توانید از مولتی ویتامین‌های حاوی ترکیبات روی، منیزیم، بتا کاروتن، سیلیس، اسید فولیک، گوگرد و امگا ۳ استفاده نمایید.

روش‌های افزایش رشد مو در خانه

کوتاه کردن موها: کوتاه کردن مو‌ها به صورت مرتب باعث رسیدن اکسیژن بیشتر به پوست سر شده و در نتیجه رشد سریع‌تر مو‌ها را به مرور شاهد خواهی بود.
داشتن خواب کافی: برای رشد سریع مو در کمتر از یک ماه استراحت کافی داشته باشید. همچنین استرس و اضطراب را از خود دور کنید.
کاهش استفاده از وسایل داغ کننده مو: برای جلوگیری از ضعیف شدن موها، استفاده از حرارت دهنده‌های مو مانند سشوار و اتوی مو را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار