معاون خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: عملیات پاکسازی این کلانشهر از پوسترها و کاغذهای تبلیغات انتخاباتی، پس از اعلام اتمام زمان‌رای گیری آغاز و پیش‌بینی می‌شود که چهره این شهر روز شنبه (سوم اسفند98) به حالت طبیعی و پاکیزه بازگردد.
کد خبر: ۸۲۴۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹ 20 February 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمدرضا محمدحسن‌پور، پنجشنبه بیان داشت: ظرف یک هفته گذشته، حجم زیادی از تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در محل‌های تعیین شده و یا سایر نقاط شیراز و حتی محل‌های غیرمجاز نصب شده است.

وی ادامه داد: از مشارکت تمام نیروهای خدمات شهری شهرداری شیراز برای پاکسازی و جمع آوری تبلیغات استفاده و پس از اتمام زمان برگزاری انتخابات (دوم اسفند) شهر از وجود بنر و پوسترهای نامزدهای انتخاباتی پاکسازی می‌شود.

محمد حسن پور اضافه کرد: پاکبانان پس از پایان ساعت رسمی انتخابات، کار خود را برای جمع‌آوری تراکت‌ها و کاغذهای تبلیغاتی در سطح شهر آغاز می‌کنند و برای انجام این کار تمام نیروهای شهرداری در ۱۱ منطقه شهر شیراز به صورت آماده‌باش هستند.

 

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز با اشاره به آمادگی کامل تمام نیروهای این سازمان در روز برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: نماینده این سازمان نیز مانند سایر نهادها در ستاد مدیریت بحران که در محل فرمانداری شیراز تشکیل شده است، حضور دارد و در صورت نیاز آتش نشانان به محل حادثه اعزام می‌شوند.

محمد هادی قانع ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد پایگاه‌های محل برگزاری انتخابات در شهر زیاد است و بی‌شک امکان استقرار اکیپ‌های آتش‌نشانی در همه پایگاه‌ها وجود ندارد، در نواحی مرکزی، شمالی و جنوبی شهر که محل نگهداری وسایل و ابزارهای ویژه و صندوق‌های رای است، اکیپ‌های سازمان مستقر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، فرآیند اخذ رای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح جمعه (دوم اسفند ۹۸) آغاز می‌شود.

در استان فارس و چهار استان دیگر، به صورت همزمان انتخابات نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز برگزار خواهد شد.

سه هزار و ۲۲۷ شعبه اخذ رای در استان فارس برای اخذ رای از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از واجدان شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند پیش‌بینی شده است.

استان فارس در برگیرنده ۳۶ شهرستان، ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که سهم حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، چهار کرسی نمایندگی است.

بنا بر اعلام روز یکشنبه ۲۷ بهمن‌ماه رئیس ستاد انتخابات استان فارس، تعداد نامزدهای نمایندگی مجلس در این استان ۳۲۵ نفر است که از این تعداد ۲۹۰ نفر مرد و ۳۵ نفر زن هستند.

سید احمد احمدی زاده افزود:‌ از شروع ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان فارس، ۹۲۴ نفر در این استان اقدام به نام‌نویسی کردند و ۹ نفر نیز حوزه انتخابیه خود را از سایر نقاط کشور به فارس انتقال دادند که در این میان،‌ تاکنون ۱۳۰ نفر از کاندیداهای نمایندگی مجلس انصراف داده‌اند.

بنا بر اعلام معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، چهار شعبه اخذ رای برای پیروان ادیان الهی (ارامنه، زرتشتیان و کلیمیان) در شهر شیراز در نظر گرفته شده است.

پس از فوت آیت الله اسدالله ایمانی نماینده فقید ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، یک کرسی مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری خالی ماند که تعیین سرنوشت این کرسی در انتخابات همزمان دوم اسفندماه پیش‌بینی شده است.

مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری پنج کرسی دارند که در دوره پنجم، هم‌اینک حضرات آیات سید علی اصغر دستغیب، احمد بهشتی، سید محمد فقیه و علی اکبر کلانتری به نمایندگی از این استان در این مجلس حضور دارند و تکلیف یک کرسی باقیمانده باید در انتخابات میان‌دوره‌ای مشخص شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار