«بهروز هدایت» ترک تشک را به خاک شدن ترجیح داد
فرنگی کار وزن 87 کیلوگرم ایران باخت عجیبی را چند ثانیه مانده به راهیابی به فینال مسابقات آسیایی تجربه کرد.
کد خبر: ۸۲۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ 19 February 2020

به گزارش تابناک سمنان: صبح روز اول مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با اینکه اکثرا برای فرنگی کاران ایرانی با برد همراه بود، اما یک باخت عجیب همه موفقیت ها را زیر سایه خود برد.


بهروز هدایت که چندی پیش در مسابقات جام تختی و در حضور مدعیانی همچون رامین طاهری و حسین نوری توانست قهرمان وزن 87 کیلوگرم شود، یکی از فرنگی کاران ایرانی در روز نخست مسابقات آسیایی دهلی نو بود که روی تشک رفت.


او بعد از استراحت در دور نخست، در دور دوم یک کشتی سخت و نفس گیر را برابر رقیب ازبکستانی خود تجربه کرد. هدایت که تجربه بین المللی چندانی در کارنامه خود ندارد و برای اثبات خود به کادرفنی در این وزن تلاش می کند، توانست این مبارزه نزدیک را 6 بر 6 به سود خود تمام کند تا به نیمه نهایی برسد.


دیدار نیمه نهایی برای هدایت برخلاف کشتی مرحله قبلی چندان سخت به نظر نمی رسید. رقیب قرقیزستان در حدی نبود که این فرنگی کار ایرانی نتواند از پس او بربیاید. این دیدگاه مربیان تیم ملی هم بود چون آن ها تمرکز خود را روی مبارزه همزمان پویا ناصرپور با حریف هندی گذاشته بودند که خیلی نزدیک و نفسگیر بود.


از اعضای کادرفنی فقط داوود اخباری در کنار تشک دیده می شد که او هم عکس العمل خاصی در حین کشتی یا بعد از آن نداشت.

 


بهروز هدایت مطابق انتظار در همان وقت اول 7-0 از حریفش پیش افتاد و در 3 دقیقه دوم فقط به یک امتیاز احتیاج داشت تا کار را یکسره کرده و به فینال مسابقات قهرمانی آسیا راه یابد. در حالی که تصور این بود هدایت نمی خواهد به خودش فشار بیاورد تا انرژی اش برای فینال تخلیه نشود، او حتی یک امتیاز هم در تایم دوم نگرفت.


همه منتظر پایان مبارزه با نتیجه 7 بر صفر بودند و حتی کشتی گیر قرقیزستانی هم شکست را پذیرفته بود، اما در فاصله 6 ثانیه مانده به پایان کشتی بهروز هدایت روی زمین افتاد و به داور اعلام کرد از ناحیه زانو احساس درد می کند.


داور نیز مطابق مقررات از پزشک مسابقات خواست وارد تشک شود و برای درمان مصدومیت فرنگی کار ایرانی اقدام کند. بعد از چند ثانیه هدایت به پزشک اعلام کرد نمی تواند به کشتی ادامه دهد و به شکل عجیبی انصراف خود را اعلام کرد!


همه حاضران در سالن از این اتفاق متعجب بودند چون حتی در صورت شدید بودن مصدومیت هدایت، این کشتی گیر می توانست در خاک حریف بخوابد و در آن 6 ثانیه نهایتا 2 امتیاز به کشتی گیر قرقیزستانی بدهد، اما باز هم برنده از تشک بیرون می آمد.


عجیب تر از همه این بود که بهروز هدایت با پاهای خودش و نه به شکل لنگان لنگان تشک را ترک کرد و دست حریف به نشانه پیروزی بالا رفت.


وارد سالن گرم مسابقات شدیم تا دلیل این اتفاق را از مربیان جویا شویم. پزشک تیم از ایجاد پارگی در زانوی فرنگی کار ایرانی خبر می داد و کادرفنی هم اعلام کردند بهروز هدایت با این وضعیت نمی تواند در دیدار رده بندی هم کشتی بگیرد.


البته طبق مقررات مصدومیت این کشتی گیر باید به تایید پزشک مسابقات برسد تا او از جدول کنار گذاشته نشده و امتیازاتش برای تیم ملی ایران در جدول تیمی به حساب بیاید.

منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار