در حادثه آتش سوزی که صبح امروز در محدوده بازار اصفهان اتفاق افتاد، یک مغازه سوغاتی فروشی طمعه حریق و یک نفر دچار سوختگی شد.
کد خبر: ۸۲۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹ 18 February 2020

فرهاد کاوه آهنگران سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان  اظهار کرد: ساعت ۸ و ۶ دقیقه صبح امروز (سه شنبه ۲۹ بهمن) وقوع آتش سوزی در خیابان علامه مجلسی، چهار راه  ابن سینا (بابا قاسم) به آتش نشانی اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه در این حادثه، یک مغازه سفال و سوغاتی فروشی دچار حریق شده بود، افزود: باتوجه به وقوع این حادثه در محدوده بازار، نیروهای آتش نشانی بلافاصله به محل اعزام شدند، چراکه به خاطر تیرک های چوبی داخل سقف و بافت فرسوده، احتمال توسعه حریق در بافت تاریخی بازار زیاد بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان با بیان اینکه نیروهای آتش نشانی ظرف یک دقیقه به محل رسیدند، گفت: ایستگاه آتش نشانی در نزدیک بازار قرار دارد، ولی ترافیک در زیرگذر و چهار راه ابن سینا بالاست، با این وجود زمان رسیدن به محل بسیار مهم بود، چون اگر فاصله رسیدن نیروهای آتش نشانی به محل آتش سوزی طولانی می شد، حریق گسترش می یافت و مغازه های مجاور هم طعمه حریق می شدند.

وی با اشاره به اعزام نیروهای آتش نشانی از ایستگاه شماره ۹ و ۴، اعلام کرد: در این حادثه تنها همین یک مغازه دچار آتش سوزی و خسارت شد و یک نفر هم دچار سوختگی شد که تحویل نیروهای اورژانس داده شد.

کاوه آهنگران علت وقوع این حادثه را در دست بررسی دانست و افزود: پرهیز از رفتارهای پرخطر همیشه شعار ماست، همچنین به کسبه و بازاریان توصیه اکید می کنیم که کپسول های آتش نشانی داشته باشند.

وی با تأکید براینکه داشتن یک کپسول آتش نشانی برای مغازه های داخل بازار اصفهان کافی نیست و حتماً باید دو کپسول داشته باشند، خاطرنشان کرد: داشتن کپسول آتش نشانی هم به تنهایی کافی نیست و باید شارژ کپسول را چک کنند و کار با آن را بلد باشند. حریق در لحظه اول شاید صد درجه باشد، اما بعد از دو دقیقه ۵۰۰ درجه می شود که باید آماده مقابله با آن بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان در پایان با بیان اینکه اصناف باید این موارد را به کسبه اعلام کرده و بر آن نظارت کنند، گفت: هرکسی باید مواظب اموال خودش و دیگران باشد و موارد ایمنی را راعایت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار