سیاوش بختیاری‌زاده:
پیشکسوت فوتبال خوزستان، رفت اسکوچیچ از نفت آبادان و انتخاب سرمربیگری تیم‌ملی را دهن‌کجی به مردم خوزستان، آبادان و تمام ایران دانست و گفت: حالا چه تضمینی وجود دارد که در ادامه نیز تیم‌ملی را رها نکند؟
کد خبر: ۸۲۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱ 16 February 2020

سیاوش بختیاری‌زاده در خصوص عملکرد تیم فولاد در دو هفته اخیر که همراه با ۲ برد بوده است، اظهارکرد: فولاد ۲ برد بسیار خوب مقابل ۲ تیم متفاوت به دست آورد؛ شهر خودرو که در اهواز مغلوب فولاد شد، اکنون نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا است و پیکان نیز که روز گذشته مقابل فولاد شکست خورد، اکنون حال و روز خوبی ندارد و به احتمال ۷۰،۸۰ درصد سقوط خواهد کرد. همان طور که می‌دانید بازی مقابل چنین تیم‌هایی که خطر سقوط را احساس می‌کنند، سخت و خطرناک است اما فولاد هوشمندانه بازی کرد و فشار حملات حریف را کنترل و به ۲ گل دست پیدا کرد.

نکونام تاکنون در نیمه مربیان موفق کار کرده است

وی در پاسخ به این سوال که چه چیزی باعث شده، فولاد نسبت به بازی‌های قبل متفاوت‌تر بازی کند؟ گفت: فکر می‌کنم شناخت جواد نکونام از لیگ به موقع بوده است. وقتی می‌گویند نیمه دوم یک بازی، نیمه مربیان است، نیم‌فصل دوم هم نیم‌فصل مربیان است و تاکنون نکونام در نیمه مربیان موفق کار کرده است. همچنین به نظرم فشار هواداران، کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال خوزستان به کادر فنی فولاد نسبت به نوع بازی این تیم در نیم‌فصل اول، از دیگر دلایلی است که باعث شد نکونام و کادر فنی‌اش دست به تغییر سیستم بازی خود بزنند.

فولاد تهاجمی‌تر کار کند، هر تیمی مقابل آن محکوم به شکست است

اولین کاپیتان تیم فوتبال فولاد خوزستان افزود: فولاد در طول ۹۰ دقیقه بازی با شهر خودرو، فشار خوبی به حریف وارد کرد تا جایی که اجازه بازی به شهر خودرو نداد. این نوع فوتبالی است که اگر فولاد آن را تداوم ببخشد و تهاجمی‌تر بازی کند، نه‌تنها شهر خودرو، بلکه هر تیمی در اهواز محکوم به شکست برابر نوع فوتبال فولاد خوزستان خواهد بود. امیدوارم در روزهایی که متاسفانه نفت آبادان دارد با روزهای خوب خود در شروع فصل فاصله می‌گیرد، حداقل فولاد بتواند خوزستانی‌ها را به کسب سهمیه آسیایی امیدوار کند.

فولاد در ۲ بازی اخیر پیشرفت داشته است

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به این‌که شما در گذشته نسبت به عملکرد فولاد منتقد بودید، آیا به نظرتان اکنون شرایط کسب سهمیه آسیایی برای این تیم فراهم است؟ گفت: فولاد اگر بخواهد مجددا به نوع بازی با پیش از دیدار با تیم‌های شهر خودرو و پیکان برگردد، یعنی به شروع‌های مجدد و ضربات سر ایوب والی امیدوار باشد، مطمئن باشید من باز هم منتقد خواهم بود. اما وقتی مقابل تیم‌های شهر خودرو و پیکان هجومی ظاهر می‌شود، نه من و نه هیچ کس دیگری حاضر به انتقاد نیست. این‌ها نشان می‌دهد که در این دو بازی فولاد پیشرفت داشته است.

اسکوچیچ زیر و بم فوتبال ایران را می‌شناخت

بختیاری‌زاده همچنین در مورد عملکرد نفت آبادان در هفته‌های اخیر که همراه با چهار شکست متوالی و فاصله گرفتن این تیم از روزهای خوب نیم‌فصل اول بوده است، اظهار کرد: پس از سال‌ها همه مردم خوزستان خوشحال بودند که نفت نتایج خوبی به دست آورده و به ثبات رسیده است که دلیل آن هم انتخاب سرمربی و کادر فنی بود که با فوتبال خوزستان و فوتبال آبادان آشنا بود؛ اسکوچیچ سال‌ها در ملوان انزلی و فولاد خوزستان مربیگری کرده بود و زیر و بم فوتبال ایران را می‌شناخت و سبک و سیستم فوتبال آبادان را هم مانند آن‌چه مردم خوزستان و آبادان دوست داشتند، طراحی کرد. یک فوتبال تکنیکی روی زمین با تعداد پاس‌های زیاد که توانست نتایج خوبی هم به دست بیاورد.

رفتن اسکوچیچ از نفت، دهن کجی به مردم آبادان و ایران بود

وی با گله‌مندی از مسئولان نفت آبادان نیز گفت: چرا اسکوچیچ به واسطه پیشنهادی که از مسئولان فدراسیون برای هدایت تیم‌ملی ایران به او می‌رسد، باید فوتبال باشگاهی ایران را رها کند؟ و این، دهن‌کجی به مردم خوزستان، آبادان و تمام ایران بود. عوامل باشگاه چطور پذیرفتند که اسکوچیچ به این راحتی از نفت جدا شود؟ نفت آبادان، بازیکنانی داشت که تیم‌های بزرگ با قراردادهای خیلی خوب آن‌ها را می‌خواستند اما اسکوچیچ اجازه نداد که آن‌ها جدا شوند اما چطور خودش یک تیم را که با آرزوی مردم استان و یک شهر گره خورده است، رها کرد و رفت؟ آیا اگر فردا روزی کشورهای حوزه خیلج فارس هم به واسطه مطرح شدن اسکوچیچ در تیم‌ملی ایران به او پیشنهاد دهند، باز هم تیم‌ملی را رها می‌کند و می‌رود؟ چه تضمینی برای ماندن او وجود دارد و آیا می‌شود به او اعتماد کرد؟

نفت آبادان بازیچه اسکوچیچ شد

این پیشکسوت فوتبال خوزستان عنوان کرد: اسکوچیچ تنها به دنبال پر کردن رزومه و مطرح شدن به عنوان سرمربی تیم‌ملی یک کشور است و این مایه تاسف است که این چنین از نفت آبادان جدا شد. باشگاه نفت آبادان در تعطیلات نیم‌فصل می‌توانست با درایت کادر فنی‌، نفرات جدیدی جذب کند و نقاط ضعف خود را پوشش دهد اما بازیچه بازی اسکوچیچ برای ماندن یا رفتن شد و زمان را از دست داد. در تمام تعطیلات نیم‌فصل نیز طرفداران نفت آبادان سردرگم ماندن یا رفتن اسکوچیچ بودند و ای کاش مدیریت ورزش استان و مدیریت باشگاه نفت آبادان، مدیریت بحران را بلد بودند.

سراج چیزی از گزینه‌های مطرح شده برای نفت کم ندارد

وی با حمایت از بهنام سراج، گفت: آرزوی من این است که سراج، سرمربی نفت آبادان شود. امروز اسم‌هایی را برای سرمربیگری نفت آبادان می‌شنوم که به نظرم سراج، چیزی از آن‌ها کم ندارد. مردم و بازیکنان نفت آبادان باید از بهنام سراج حمایت کنند. مگر نفت آبادان طی فصل‌های گذشته قهرمان لیگ یا نماینده ایران در باشگاه‌های آسیا بوده که امسال نشود، بد خواهد شد؟ پس باید اجازه دهیم بهنام سراج و سراج‌ها در نفت آبادان حضور داشته باشند و از آن‌ها حمایت کنیم.

بختیاری‌زاده عنوان کرد: وقتی اسکوچیچ برای سرمربیگری تیم‌ملی انتخاب شد، به همه کارشناسان و مربیان تهرانی و دیگر مربیان برخورد که چرا ما مربی نشدیم و یک مربی خارجی انتخاب شده است. حالا سوالم از همین مربیان این است که شما مربیان چطور در خوزستان کار می‌کنید، وقتی خود ما داریوش یزدی، نعیم سعداوی، بهرزو مکوندی و بهنام سراج را داریم؟ نفت آبادان اگر امسال نتوانست سهمیه باشگاه‌های آسیا را بگیرد و در میانه‌های جدول ماند، اشکالی ندارد اما همین‌که توانسته‌ایم یک بهنام سراج را به فوتبال ایران معرفی کنیم، خوب است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار