مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: هفت هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گیاه دارویی آلوئه ورا اختصاص یافته است.
کد خبر: ۸۲۳۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ 15 February 2020

تابناک فارس به نقل از ایانا: حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به کشت گیاه دارویی آلوئه‌ ورا در کازرون، گفت: با توجه به خشکسالی و ضرورت تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی، کاشت گیاهان دارویی یکی از بهترین راهکارها است و در این میان گیاه دارویی "صبر زرد" با نام علمی "آلوئه‌ورا" از محدود گیاهانی است که در شرایط اقلیمی کازرون رشد مناسب و تولید بالا دارد.

به گفته وی؛ مهم‌ترین مزیت این گیاه، نیاز آبی کم، مقاومت بالا در مقابل آفات و بیماری‌ها و تحمل دامنه دمایی بین 5 تا 45 درجه سانتی گراد است.

وی با بیان اینکه «صبر زرد» قابلیت تولید حدود60 تا 80 تن برگ در هکتار را دارد، گفت: فرآوری بالای آلوئه‌ورا این گیاه را به محصولی سودآور تبدیل کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از برگ آلوئه‌ورا برای تهیه عرقیات گیاهی، از عصاره آن برای تولید شامپو ،صابون و سایر لوازم آرایشی بهداشتی، از پالپ آن برای تولید شربت و انواع نوشیدنی و از ژله آن برای تولید ژل‌ های موضعی و قرص های دارویی می‌توان استفاده کرد.

وی افزود: محصولات دارویی این گیاه در درمان بیماری های عفونی، پوستی، اگزما، سر درد و به خصوص سوختگی ها بسیار مفید است.

 

برچسب ها: کشت ، آلوئه ورا ، کازرون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار