معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: رژیم بعثی که در رویارویی با رزمندگان اسلام ناتوان شده بود، برای جبران شکست ها به بمباران شهرها و حتی میادین ورزشی مبادرت ورزید و این عمل جنایتکارانه، یکی از ننگین ترین حوادث عالم را رقم زد.
کد خبر: ۸۲۲۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 15 February 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد نوذری در آیین یادواره گرامیداشت شهدای زمین فوتبال چوار و بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: این حادثه که منجر به شهادت و زخمی شدن بهترین جوانان و نوجوانان فوتبالیست تیم منتخب استان ایلام شد به عنوان یکی از جنایت های تاریخی صدام و رژیم بعث در تاریخ ثبت شده و رخداد اتفاق نادری است که در هیچ جای جهان مشابهی ندارد و شهدای آن مظلومانه در یک مسابقه ورزشی به خاک و خون کشیده شدند.

وی گفت: رژیم بعثی که در رویارویی با رزمندگان اسلام ناتوان شده بود، برای جبران شکست ها به بمباران شهرها و حتی میادین ورزشی مبادرت ورزید و این عمل جنایتکارانه، یکی از ننگین ترین حوادث عالم را رقم زد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با گرامیداشت یاد و نام سردار شهید سردار سلیمانی، گفت: این بزرگ‌مرد هم‌ در زمان حیات و هم در زمان شهادتش همواره باعث تقویت روحیه و همبستگی ملی شد.

نوذری با اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد: چیزی که ما به عنوان متولیان انتخابات به دنبال آن هستیم و برگزاری انتخاباتی سالم با مشارکت حداکثری اقشار مختلف مردم است و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌ رای سدی در برابر هجمه‌های سنگین دشمنان در شرایط حساس کنونی است.

همچنین استاندار ایلام نیز در پیامی به این مناسبت اظهار کرد: بمباران زمین فوتبال چوار در ۲۳ بهمن ماه سال ۶۵ واقعه ای تاسف بار و غم انگیز بود که در هیچ کجای دنیا مشابه آن را نمی توان یافت.

این حادثه که سند مظلومیت ایلامیان در ۸ سال دفاع مقدس است در پی بمباران وحشیانه زمین فوتبال در حالی اتفاق افتاد که دو تیم در حال رقابت بودند و متاسفانه باعث به شهادت رسیدن ۱۵ نفر گردید و تعداد زیادی نیز مجروح شدند.

دشمن بعثی که در رویارویی با رزمندگان اسلام کم آورده بود بخاطر جبران شکست ها دست به بمباران شهرها و حتی میادین ورزشی زد و با بمباران زمین فوتبال چوار که از آن به عنوان یک واقعه ای دردناک و تراژدیک در تاریخ جنگ‌های دنیا نام می برند یکی از ننگین ترین حوادث عالم را رقم زد.

اینجانب بر خود لازم می دانم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای زمین فوتبال چوار تقاضا داشته باشم که به پاسداشت خون این شهدای مظلوم روز ۲۳ بهمن در تقویم ملی به نام آنان ثبت شود./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار