نصب قیمت روی کالا و صدور فاکتور توسط واحد‌های صنفی الزامی است.
کد خبر: ۸۲۲۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 12 February 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس گفت: بر اساس مفاد قانون نظام صنفی ۶۵ و ۱۵ ماده نصب قیمت روی کالا و صدور فاکتور الزامی است.
سید محمود هاشمی افزود: صدور فاکتور نیز در همه مراحل توزیع، از عمده‌فروشی تا رسیدن به دست مصرف‌کننده الزامی است.
وی تصریح کرد: صدور فاکتور ابزار مهمی برای تشخیص و رعایت سودهای قانونی است و اصلاح قیمت ها در شبکه توزیع در این ساختار امکان پذیر است.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس گفت: یکی از عوامل شفافیت در بازار در شرایط فعلی، اطلاع‌رسانی به موقع و مناسب به مصرف‌کنندگان کالا و خدمات است از این رو تمام واحدهای صنفی مکلف به درج قیمت و رعایت قیمت های مصوب اعلامی مراجع ذیصلاح هستند.
هاشمی با اشاره به مفاد ماده ۱۵ قانون نظام صنفی، ادامه داد: افراد صنفی عرضه‌کننده کالا و خدمات مکلفند با الصاق برچسب روی کالا، یا نصب تابلو در محل کسب یا حرفه، قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمات را به طور روشن و مکتوب و به صورتی که برای همگان قابل رویت باشد، اعلام کنند.
وی با اشاره به دیگر ماده قانونی در زمینه الزام نصب برچسب قیمت، اظهار داشت: ماده ۶۵ قانون نظام صنفی برای تخلفاتی همچون «عدم درج قیمت»، «نصب نکردن برچسب قیمت بر کالا»، «استفاده نکردن از تابلو نرخ دستمزد خدمت در محل کسب یا حرفه» یا درج قیمت به نحوی که برای مراجعه‌کنندگان قابل رؤیت نباشد، جریمه نقدی تعیین کرده است.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف، شکایات و انتقادات خود را با شماره تماس ۳۲۳۴۰۰۰۰ یا شماره سه‌رقمی ۱۲۴ واحد نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گزارش دهند.

برچسب ها: فاکتور ، واحد صنفی ، اصناف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار