رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه مسیر پیش روی ما باید با الهام از حاج قاسم سلیمانی ادامه پیدا کند، گفت: پس از حاج قاسم، مسئولان باید مردمی تر، مجاهد تر، خدوم تر باشند و خدمات بهتری را به مردم ارائه کنند.
کد خبر: ۸۲۲۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ 11 February 2020

تابناک فارس به نقل از حوزه:حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری، ظهر امروز در مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن مردم شیراز با اشاره به اینکه نخستین ۲۲ بهمن گام دوم انقلاب در شهر شیراز هستیم، اظهار داشت: این روز را به همه مردم ولایتمدار استان فارس تبریک می گویم.

وی با بیان اینکه آن روز که صدای امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه(س) شنیده نشد مسیر تاریخ با آن خطای راهبردی دچار یک نگون بختی شد، افزود: خداوند کسانی را که پرچم دین را برافراشته کنند بسیار خوب معرفی می کند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه تصریح کرد: هنگامی که از پیامبر(ص) در مورد قوم خوشبخت پرسیدند، حضرت فرمودند همشهری های سلمان هستند، همچنین یک نشانه دقیق تر اگر بخواهیم معرفی کنیم از این قوم، حضور حضرت رضا(ع) در ایران بود که معلوم شد اتفاقات بزرگ با دست مردم ایران محقق خواهد شد.

وی عنوان کرد: مردم ایران مانند جان شیرین خود، پاره تن پیامبر(ص) را به آغوش کشیدند و حرم مطهر او، راه ایمان برای مردم ما شد، در پی خورشید مقدس امام رضا(ع)، ماه جمال حضرت معصومه(س) بر سرزمین ما طلوع کرد پس از حرم اول حرم دومی ساخته شد که باز مردم سرزمین ما پاره تن پیامبر(ص) را به آغوش گرفتند، در ادامه این حرکت بزرگ، فرزندانی از حضرت موسی بن جعفر(ع) برای تکمیل این کار اساسی آمدند این بار به شیراز تا حرم سوم اهل بیت(ع) هم در این سرزمین شکل بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: ایران از شمال، مرکز و تا جنوب در سایه درخشش انوار علوی شکل گرفت تا برای مأموریت بزرگ آماده شود مردم ایران به تدریج با اسلام ناب آشنا شدند و تاریخ به نقطه حساس و پر بشارت رسید تا سیدی از این تبار از قم برخواست و پرچم را بر افراشت، شخصیتی رشید، فقیه، شجاع و نماینده ای شایسته برای اصالت ایرانیان بود، اقصا نقاط ایران به او لبیک گفتند، در نزدیک ترین زمان مردم شیراز جزو اولین گروهی بودند که پیوستند.

وی همچنین ابراز کرد: رهبری نهضت در شیراز با محوریت مسجد عتیق و آیت الله دستغیب شکل گرفت و به این ترتیب ۴۰ تن از بزرگان این منطقه با امضا کردن اولین بیانیه حمایت از نهضت امام و مجاهدت سرزمین سلمان به نقطه حساس خود رسید.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: پس از سال ۴۱ مردم باید ساماندهی می شدند که این کار با محوریت مساجد شکل گرفت به تدریج مقدمات کار فراهم شد، استان فارس استان دیگری شد و این دارالعلم و دارالایمان مبنای تازه ای برای انقلاب بزرگ فراهم شد، خداوند را شاکر هستیم که امروز از ۲۲ بهمنی که خورشید علوی بر سرزمین تابید ۴۱ سال می گذرد.

وی به دستاورد های نظام مقدس اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: حاصل به میدان آمدن مردم ۴۰ سال نصرت الهی، ۴۰ سال پیشرفت و سربلندی، استقلال، آزادی، معنویت، شکوه و عظمت است، ۱۴ هزار و ۶۰۰ شهید نماد ولایتمداری و پای انقلاب ایستادن مردم شیراز است که نشانه های ایمان و صفای مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری تصریح کرد: مردم گام اول را به شایستگی برداشتند و اکنون آغاز گام دوم به سوی آخرین حجت خداوند است، این گام دوم آغاز شده است، مردم ایران گام دوم را به شایستگی برداشتند این سال برای ملت عجیب بود که یوم الله های دیگری نیز به آن اضافه شد که بزرگترین آن ۴۰ روز پیش شهادت حاج قاسم سلیمانی بود.

وی ادامه داد: قیامتی که بر اثر شهادت حاج قاسم برپا شد نشانه ایمان ایشان بود، حضور مردم نشانه عشق مردم بود، گام دوم انقلاب ما با خون شهدای مقاومت آغاز شد این گام حتما گامی استوار تر خواهد بود، اگرچه در چله گذشته ملت ما رو به جلو پیش رفتند در این مقطع تاریخی ما دهه فجر ۴۱ را آغاز می کنیم و ملت قوی تر از همیشه تصمیم گرفته اند هم ایران را به شایستگی بسازند و هم با همراهی ملت ها منطقه را دچار یک پیشرفت شایسته کنند و هم به عنوان دست انتقام وارد یک رویاروی با شیطان بزرگ شوند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور خطاب به مردم شیراز گفت: همین طور منسجم و متحد همراه با امام مسلمین گام دوم را محکم تر بردارید. شما مردم در جریان نهضت اسلامی الگو بوده اید درگام دوم توقع این است که شیراز پیشگام باشد، شیراز در عرصه علمی، فرهنگی و معنوی پیشتاز بوده است انشا الله امید داریم در گام دوم باز خوش بدرخشید.

وی در ادامه بیان داشت: این توقع از شیراز وجود دارد که باز با محوریت مساجد در بیانیه کام دوم پیشتاز باشند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری به دو امتحان پیش رو اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از امتحان هایی که در نزدیکی ما است نخستین انتخابات مجلس شورای اسلامی است که نماد مردم سالاری دینی است.

وی همچنین انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری را مورد توجه قرار داد و افزود: مردم ایران و شیراز همیشه نصاب های بالا در انتخابات داشته اند این بار نیز حماسه خواهند آفرید و به اسم حاج قاسم، شهدای مقاومت، شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس پای صندوق های رای خواهند رفت.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: توقع این است که امسال در آغاز گام دوم مجلسی قوی تر از گذشته داشته باشیم همچنین توقع است به شخصیت های مومن، شجاع، مردمی، امتحان داده، اهل تدبیر رای بدهید توقع داریم استان فارس بهترین ها را به مجلس بفرستد.

وی همچنین دفاع از آرمان فلسطین را دومین امتحان بزرگ پیش رو دانست و گفت: دفاع از آرمان فلسطین قوی تر از همیشه پس از معامله قرن رقم خواهد خورد، ملت ما قوی تر از گذشته به مردم فلسطین کمک خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در پایان با بیان اینکه مسیر پیش روی ما باید با الهام از حاج قاسم ادامه پیدا کند، عنوان کرد: پس از حاج قاسم مسئولان باید مردمی تر، مجاهد تر، خدوم تر باشند، همچنین باید خدمات بهتری را به مردم ارائه کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار