رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، مجلس را یکی از نمادهای مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد که در گام دوم انقلاب و با حضور هوشمندانه مردم در انتخابات، شاهد شکل‌گیری مجلسی قوی‌تر و کارآمدتر از گذشته باشیم.
کد خبر: ۸۲۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ 11 February 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد علی‌اکبری، که به عنوان سخنران راهپیمایی ۲۲ بهمن شیراز سخن می‌گفت، ضمن قدردانی از مردم برای حضوری پرشور و شعور در راهپیمایی چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، این حضور را نشانه‌ی تداوم حرکت مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در مسیر اهداف متعالی انقلاب و پیش زمینه‌ای برای برگزاری یک انتخابات با شکوه دیگر در اسفند ماه امسال دانست.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با ابراز امیدواری نسبت به شکل‌گیری مجلسی قوی و کارآمد در سال‌های آغازین گام دوم انقلاب و امید به اینکه مردم نمایندگانی پاک، مردمی و اهل تدبیر را در انتخابات دوم اسفندماه برگزینند، گفت: انتظار داریم مردم فارس و شیراز هم بهترین‌ها را در آغاز چهل ساله دوم انقلاب، به مجلس بفرستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز نخستین ٢٢ بهمن گام دوم انقلاب را سپری می کنیم، گفت: شیرازی‌ها جزو اولین کسانی بودند که با حضور و راهبری رجال نامی و شایسته خود، به نهضت امام(ره) پیوستند.

او ادامه داد: از سال ٤١ و پیوسته در سال ٤٢ مجاهدت مردمان شیراز با محوریت شهید محراب آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب ١٥ خردادی عاشقانه ساختند و با محوریت مساجد، خود را پیدا کردند و حلقه‌های جهادی را شکل دادند، چرا که در این شهر باید جوانانی تحت تعلیم مربیان الهی ساخته می‌شدند که به تدریج مقدمات کار فراهم شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، از شیراز به عنوان دارالعلم، دارالادب و دارالایمان یاد و اضافه کرد: ٤١ سال از انقلاب می‌گذرد و حماسه، حضور، وفا، صفا، عشق، جهاد و ایثار نشانه‌های مردم سرزمین ما در این ٤١ سال است.

علی‌اکبری ادامه داد: خط جهاد و مقاومت، یعنی همان دکترین مقاومت امام(ره)، با تبیین و رهبری رهبر عالیقدرمان پس از انقلاب ادامه پیدا کرد.

او ۴۰ سال نصرت الهی و گشایش و فتح، پیشرفت، سربلندی، استقلال، آزادی، معنویت، شکوه و عظمت و خودآگاهی را حاصل به میدان آمدن عاشقانه ملت ایران برشمرد و عنوان کرد: استان فارس در چله‌ی اول انقلاب که همیشه نامش سربلند باد، نماد ویژه افتخارآفرینی ۱۵هزارشهید است. تنها در شهر شیراز ٥ هزار شهید عاشقانه تقدیم خط سرخ حسینی شدند، که این نشانه وفا و صفای مردمان این شهر است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه همچنین با بیان اینکه فارسی‌ها و شیرازی‌ها، گام اول را به شایستگی برداشته‌اند، افزود: سال ٩٨ اولین سال گام دوم انقلاب اسلامی است که مردم شریف ما این گام را هم به شایستگی برداشتند.

علی‌اکبری خاطرنشان کرد: امسال سال عجیبی برای مردم ما بود و یوم‌الله‌های دیگری به تقویم ما اضافه شد، بزرگترین آن ٤٠ روز پیش در شهادت بزرگ حاج قاسم سلیمانی شکل گرفت و معلوم شد که مجاهدت، رشادت، دیانت، ایمان، عشق و اخلاق او نزد خدای متعال پسندیده است.

او پیوست شهادت بزرگ حاج قاسم سلیمانی را حضور بی نظیر و باشکوه ملت مردم و امتداد خط مقاومت در منطقه عنوان و خاطرنشان کرد: گام دوم انقلاب با خون مطهر شهدای مقاومت آغاز شد که حتما گامی سریع تر و استوارتر خواهد بود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، ادامه داد: اگرچه ملت ما همواره رو به پیشرفت حرکت کرده‌اند و افول دشمنان سرعت گرفته اما در این مقطع تاریخی، دهه فجر ٤١ را با آغازی متفاوت شروع کردیم و ملت ما قوی تر و بلند همت تر از همیشه تصمیم گرفتند.

علی‌اکبری اضافه کرد: برای اولین بار بود که پایگاه آمریکایی مورد حمله قرار گرفت و البته این همه انتقام سخت نبود که اولین آن بوده و تازه شروع شده است.

او تاکید کرد: این بار مردم ما با همراهی ملت منطقه، دست از انتقام برنخواهند داشت تا وجود نحس آمریکای جهان خوار از منطقه پاک شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه با الگویی مانند حاج قاسم باید گام دوم را محکم تر برداریم، گفت: مردم شیراز و فارس در نهضت انقلاب پیشگام بودند و انتظار است در گام دوم هم الگو و پیشگام باشند و قدم‌هایی که سازنده حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و ...بردارند که هم خود استان فارس را بسازند و هم به کشور کمک کنند، چرا که این شان استان فارس است.

علی‌اکبری ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه فارس و شیراز در گام دوم انقلاب باز هم خوش بدرخشند و به سازندگی کشور هم کمک کنند، انتخابات اسفندماه را امتحان بزرگ داخلی نظام دانست و بیان کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی نماد مردم سالاری دینی در ایران و نشانه روش مندی مردم ما در مدیریت کشور است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: مردم ایران و استان فارس همیشه در نسبت‌های بالای میزان مشارکت در انتخابات قرار داشته‌اند و این بار هم به اسم حاج قاسم و اسم شهدای مقاومت، شهدای دلاور مدافع حرم، هشت سال جنگ تحمیلی و انقلاب پای صندوق‌های رای خواهند رفت و حضور حداکثری را خلق خواهند کرد.

علی‌اکبری همچنین امتحان دوم ملت ایران را منطقه‌ای دانست و تاکید کرد که این امتحان، حمایت و دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین و تمامیت ارضی دنیای اسلام خواهد بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار