مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس از افزایش پایداری شبکه تامین و توزیع برق در استان فارس خبر داد و گفت: با بهره گیری از توان تولید ، راهکارهای به روز انتقال و توزیع و با تاکید بر مصرف بهینه و مدیریت زمان اوج مصرف می‌توان امید داشت که شهروندان تابستان پیش رو را بدون دغدغه و نگرانی از قطع برق بگذرانند.
کد خبر: ۸۲۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ 10 February 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عبدالعزیز کریمی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: از شهریور ماه گذشته راهکارهای کاهش مصرف برق در ساعات اوج ، رایکردهای توافق با صنایع و کشاورزان و راهکارهای ترویج مصرف بهینه برق دنبال شده و ما امیدواریم تابستان پیش رو نیز چون تابستان گذشته و حتی بهتر از آن دغدغه و نگرانی برای قطع برق نداشته باشیم .

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس افزود: تابستان گذشته اوج مصرف برق در استان فارس نقطه ۳۶۰۰ مگاوات بوده است و اگر بر اساس برآوردهای هر ساله با ۵ درصد افزایش مصرف روبرو باشیم امسال باید توان تولید حدود ۳۸۰۰ مگاوات انرژی در ساعت اوج را داشته باشیم بنا بر این تجهیزات و تاسیسات نیروگاهی و انتقال و توزیع می بایست برای تامین ۱۸۰ مگاوات انرژی بیشتر از تابستان گذشته آماده باشد در حالی که توان تولید و تامین انرژی در تابستان امسال بیشتر از این عدد برنامه ریزی شده است .

کریمی با بیان اینکه مدیریت مصرف بهینه شرط اصلی برای تحقق مصرف بدون دغدغه در تابستان امسال است اظهار امیدواری کرد که شهروندان نیز دراین زمینه مشارکت و همراهی کنند و روشن کردن وسایل پر مصرف را به ساعت های خارج از اوج مصرف موکول کنند تا تابستانی بدون دغدغه و نگرانی را پشت سر بگذاریم .

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس اضافه کرد: شبکه برق در کشور ما شبکه سراسری است ، به این معنی که اگر کمبودی در استانی پیش ید از تولیدات سایر استان ها باید تامین گردد و کمبود برق بر روی همه استان ها سرشکن می شود ، بنا بر این حتی اگر استان فارس بیش از مصرف استانی هم برق تولید کند باید در تامین برق سایر استان ها سهیم باشد از این رو کل تولید و مصرف برق را باید در همه استان ها یکجا ارزیابی کرد و سنجید .

بهره برداری از ۲۳ پروژه برقرسانی در استان‌های فارس و بوشهر

کریمی در ادامه ضمن تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در ایام دهه فجر امسال تعداد ۲۳ پروژه تامین برق در استان‌های فارس و بوشهر به بهره برداری رسید که ۱۵ پروژه در فارس و ۸ پروژه در استان بوشهر افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های افتتاح شده زیر ساختی است، اعتبار این پروژه‌ها را ۸۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۴ پروژه از کل پروژهای افتتاح شده در استان فارس توسط بخش خصوصی اجرا شده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس هدف از افتتاح این پروژه‌ها را افزایش پایداری برق، ارتقاء اطمینان شبکه و تامین برق مورد نیاز برق مورد نیاز مشترکان جدید دانست و ادامه داد: یکی از پروژه‌های مهم افتتاح شده در این ایام، پست ۶۳ کیلوولت شهرستان بیضا است ، این اقدام با هدف تامین برق مورد نیاز کشاورزان منطقه انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار