شهردار شیراز در آئین گشایش گذر تاریخی نارنجستان قوام، گفت: به حتم سال آینده شاهد رونق و تحول در بافت تاریخی شیراز هستیم و زندگی بار دیگر به این بافت باز می‌گردد.
کد خبر: ۸۲۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ 09 February 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:صبح یکشنبه ۲۰ بهمن و در هشتمین روز از ایام الله دهه فجر، طی آئینی با حضور شهردار و معاونان شهرداری، رئیس و اعضای شورا و جمعی از مسئولان شهرداری شیراز، پروژه گذر نارنجستان قوام و سایر پروژه‌های مناطق هشت و سه و سازمان پسماند شهرداری شیراز افتتاح شد.

حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه سال ۹۹ شاهد رونق و تحول در بافت تاریخی شیراز خواهیم بود، گفت: ایجاد زندگی در بافت تاریخی و زنده شدن بافت با حضور مردم و سرمایه گذری‌های اقتصادی در حوزه فرهنگی و گردشگری مهمترین نگاه ما در شورا و شهرداری شیراز است.

او ادامه داد: برای تحقق این امر ابتدا باید زیرساخت‌ها را ایجاد می‌کردیم که از جمله آنها باز زنده سازی مسیرهای گردشگری است که یکی از این مسیرها بین دو مجموعه گردشگری مهم(نارجستان قوام و خانه زینت‌الملوک) است.

شهردار شیراز با بیان اینکه جای تعجب است که چرا طی سال‌ها کار به این مهمی انجام نشده بود، گفت: معتقدیم که خیلی زود متمولین شیرازی با ایجاد زیرساخت‌هایی که شهرداری ایجاد می‌کند و سرمایه گذاری‌هایی که بخش خصوصی انجام می‌دهد به بافت برمی‌گردند.

اسکندرپور همچنین با بیان اینکه سال آینده شاهدتحول در بافت تایخی این کلانشهر خواهیم بود، خاطرنشان کرد: بیش از یکصد میلیارد تومان اعتبار برای این بافت تاریخی پیش‌بینی شده که امید است با نگاه مثبت شورا تصویب شود.

شهردار بافت تاریخی و فرهنگی شیراز نیز در حاشیه این مراسم گفت: گذر نارنجستان یکی از مسیرهای با اهمیت تاریخی و فرهنگی شهر شیراز است چون از قدیم بناها و مسیرهای تاریخی در آن شکل گرفته است.

مهدی قلندری ادامه داد: دو لوپ گردشگری در مسیر بافت تاریخی ایجاد شده که اولین آن به مجموعه زندیه، خیابان لطفعلی خان زند و طالقانی منتهی می‌شود و پروژه‌های عمرانی در مسیر این لوپ تعریف شده که در حال تکمیل شدن است و سال ٩٩ نیز با لوپ‌های فرعی، این مسیر گردشگری در بافت تاریخی به اتمام می‌رسد.

او عنوان کرد: لوپ دوم نیز بر پایه گردشگری زیارتی تعریف شده که از میدان آستانه آغاز می‌شود تا حرم شاهچراغ(ع( و محله سنگ سیاه و اطراف مجموعه بی‌ الحرمین ادامه می‌یابد.

شهردار منطقه ۸ شیراز با بیان اینکه تمرکز بودجه‌ای خوبی روی محله‌های اسحاق بیگ و سنگ سیاه در سال آینده خواهیم داشت، ابراز امیدواری کرد که شاهد کاهش معضلات اجتماعی در مناطق بافت تاریخی شیراز با پروژه‌های گردشگری و فرهنگی باشیم.

قلندری همچنین مشکلات اجتماعی و خرابی‌های حاصل از آن، ترافیک سنگین و بن‌بست ترافیکی میان گذر را از معضلات گذر نارنجستان قوام پیش از انجام این پروژه عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار