مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از صرف هزینه روزانه یک میلیارد و 250 میلیون تومانی برای بیمه شدگان استان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ 06 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،کیومرث مظفری از بیمه سلامت به عنوان بزرگترین سازمان بیمه ای کشور یاد کرد وافزود: در حال حاضر حدود یک میلیون و 200 هزار نفر معادل 60 درصد جمعیت استان تحت پوشش این بیمه هستند.

به گزارش ایسنا، مظفری با بیان اینکه در کنار سه صندوق کارکنان دولت، روستاییان و عشایر و سایر اقشار، تمام افرادی که فاقد هرگونه بیمه هستند می‌توانند از خدمات صندوق بیمه همگانی سلامت بهره مند شوند، گفت: طرح پوشش اجباری بیمه همگانی از آذرماه در استان به اجرا درآمده که تاکنون در این طرح 27 هزار نفر ثبت نام کرده اند و با توجه به تشخیص دهک این افراد برای 21 هزار نفر آنها دفترچه صادر شده است.

وی به هزینه‌های بیمه شدگان استان اشاره کرد وافزود: در حال حاضر بطور میانگین روزانه یک میلیارد و 250 میلیون صرف درمان بیمه شدگان می‌شود.

مظفری تصریح کرد: در 9 ماهه امسال در مجموع حدود 325 میلیارد تومان برای بیمه شدگان استان هزینه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه به هزینه ماهانه بیمه شدگان استان هم اشاره کرد و افزود: ماهانه حدود 38 میلیارد تومان برای بیمه شدگان استان هزینه میشود که از این میزان 2.5 میلیارد تومان سهم بیماران خاص شامل بیماران هموفیلی، ام.اس، کلیوی و تالاسمی است.

در پرداخت مطالبات به‌روزیم

وی در ادامه با اشاره به به روز بودن بیمه سلامت در پرداخت مطالبات مراکز درمانی استان گفت: در حال حاضر پرداخت مطالبات بخش های غیردولتی اعم از داروخانه ها، پزشکان و بیمارستان های غیردولتی تا پایان آبان ماه تسویه شده است.

مظفری افزود: همچنین مطالبات پزشکان و مراکزی که در طرح نسخه نویسی الکترونیک همکاری داشته اند تا پایان آذرماه پرداخته شده و به زودی مطالبات دی ماه آنها نیز پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان خاطرنشان کرد: در بحث پرداخت مطالبات مراکز دانشگاهی نیز تا 70 درصد مطالبات مهرماه آنها پرداخت شده است.

وی یادآور شد: امسال در پرداخت مطالبات به روز هستیم و تنها از سال گذشته 3.5 ماه تاخیر داریم که نیازمند تامین ردیف بودجه جداگانه است.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه هم اکون 1040 مرکز درمانی و تشخیصی از جمله آزمایشگاه و رادیولوژی و نیز داروخانه در استان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

مظفری یادآور شد: از این تعداد، 52 دندانپزشک طرف قرار دارد ما هستند که افراد می توانند با پرداخت 30 درصد تعرفه دولتی از خدمات آنها بهره مند شوند.

وی افزود: در خصوص سایر خدمات نیز بیمه سلامت در موارد بستری 90 درصد هزینه تعرفه دولتی را پرداخت کرده و در خدمات سرپایی و دارویی نیز 70 درصد تعرفه های دولتی را پرداخت می کند.

تمام خدمات بیمه سلامت کرمانشاه سال آینده "الکترونیکی" می‌شود

مظفری در ادامه گریزی به طرح های الکترونیک بیمه سلامت داشت و افزود: امسال چهار طرح الکترونیک شامل نسخه نویسی الکترونیک، سامانه استحقاق سنجی، سامانه رسیدگی الکترونیکی اسناد بستری بیمارستانی و سامانه ارجاع الکترونیک خدمات روستایی سطح یک به خدمات سطح دو و سه شهری در استان اجرایی شد.

وی افزود: در بحث نسخه نویسی الکترونیک این طرح هم کانون در هفت شهرستان هرسین، صحنه، کنگاور، سنقر و کلیایی، پاوه، جوانرود و اسلام آبادغرب اجرایی شده و به زودی شهرستان سرپل ذهاب و بخشی از شهرستان کرمانشاه نیز زیرپوشش این طرح می روند.

مظفری با بیان اینکه اجرایی شدن این طرح نقش موثری در حذف کاغذ دارد، گفت: تا پایان آذرماه امسال 41 هزار نسخه الکترونیکی در استان تولید شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در خصوص سامانه استحقاق سنجی نیز گفت: این طرح در تمام بیمارستان های دانشگاهی استان راه اندازی شده و افراد از طریق این طرح می توانند با مراجعه به بیمارستان صرفا با اعلام کُد ملی از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند و دیگر نیازی به ارائه دفترچه ندارند.

وی افزود: این طرح علاوه بر تاثیراتی که در حذف دفترچه و به تبع آن حذف کاغذ از خدمات بیمه سلامت دارد، می تواند در زمینه رفع همپوشانی بیمه ای هم اثر گذار باشد، بگونه ای که امسال 100 هزار مورد همپوشانی بیمه ای از طریق این طرح شناسایی و رفع شد.

مظفری با بیان اینکه طرح رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری بیمارستانی هم در تمام بیمارستان های دانشگاهی راه اندازی شده گفت: تاکنون 25 هزار پرونده الکترونیک در این زمینه تولید شده است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه ارجاع الکترونیک خدمات سطح یک روستایی به خدمات سطح دو و سه شهری در پنج شهرستان گفت: با وجود این سامانه بیماران روستایی به راحتی می توانند از طریق مراکز بهداشتی روستایی در مراکز درمانی شهری نوبت بگیرند و بدون اتلاف وقت به مراکز درمانی شهری ارجاع شوند.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه این چهار طرح الکترونیک در صورت فراهم بودن زیرساخت ها نهایتا تا پایان نیمه اول سال آینده در سراسر استان اجرایی می‌شوند و عملا تمام خدمات بیمه سلامت استان الکترونیکی می‌شود.

کمبود "دارو" نداریم/ هر دارویی پیدا نکردید با 1666 تماس بگیرید

مظفری در ادامه با اشاره به ذخیره سازی حجم مناسب دارو در استان گفت: 98 درصد داروهای کشور تولید داخل است و از این بابت مشکلی نیست و بحث اصلی در خصوص دو درصد داروی وارداتی است که این داروها نیز به اندازه کافی و برای طولانی مدت در استان ذخیره شده است.

وی با بیان اینکه هیچ کمبود دارویی در سطح استان وجود ندارد، گفت: افرادی که مدعی هستند دارویی را پیدا نمی کنند می توانند با شماره 1666 تماس گرفته و از کارشناسان بیمه سلامت محل تهیه دارو را جویا شوند.

مظفری خاطرنشان کرد: تنها داروهایی در اختیار بیماران قرار می گیرد که تولید داخل بوده و نیز داروهای خارجی که مشابه داخلی ندارند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار