محمدرضا امیری، چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد، ٨٢ طرح با اعتبار ۴٣۵ میلیارد تومان در حوزه عمرانی به بهره برداری خواهد رسید و چهار پروژه نیز به ارزش ١۶۴ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.
کد خبر: ۸۲۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹ 05 February 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمد رضا امیری ادامه داد: همچنین در کنار پروژه‌های عمرانی، در دهه فجر امسال ٣۵ طرح اقتصاد مقاومتی هم به ارزش ١۶۵میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان شیراز اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال ۹۸ شمار دیگری از طرح‌های عمرانی به ارزش یک هزار و ٧۵٠ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی و فرهنگی در شیراز کلنگ زنی و افتتاح خواهد شد.

امیری، از تصفیه‌خانه شیراز و مجتمع‌های بزرگ آموزشی به عنوان طرح‌های شاخص این شهرستان نام برد.

نامزد انتخابات خبرگان رهبری در فارس بی رقیب است

فرماندار شهرستان شیراز و رئیس ستاد انتخابات این شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد نحوه برگزاری انتخابات پیش رو (دوم اسفند ۹۸) گفت: جز اخذ رای و شمارش آرا، دیگر مراحل انتخابات امسال در حوزه انتخابیه شهرستان‌های شیراز و زرقان، الکترونیکی برگزار می‌شود.

امیری با اشاره به وضعیت صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهر زرقان و شیراز افزود: از ٣٧٧ نفر داوطلب ثبت نام کننده برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس، صلاحیت ١٢٤ نفر احراز شده و صلاحیت ٢١٥ نفر نیز احراز نشده و همچنین ٣٨ نفر هم انصراف داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان معترض این دوره طبق قانون، سه روز فرصت اعتراض داشتند که این مهلت به اتمام رسیده، بیان داشت: شورای نگهبان ظرف هفت روز نتیجه نهایی تایید صلاحیت‌ها را به فرمانداری اعلام خواهد کرد.

رئیس ستاد انتخابات شیراز اضافه کرد: سه نفر از داوطلبان از سایر حوزه‌های انتخابیه، تقاضای انتقال به حوزه‌های انتخابیه شیراز و زرقان داشته‌اند.

امیری ادامه داد: یک نفر از این تعداد انصراف خود را اعلام کرده اما تقاضای انتقال ۲ داوطلب دیگر پس از بررسی هیات اجرایی اعلام خواهد شد.

فرماندار شهرستان شیراز افزود: تا کنون بیش از ١٠ داوطلب شیراز حوزه انتخابی خود را به استان‌ها و دیگر شهرستان‌های فارس تغییر داده‌اند.

او گفت: امروز (شانزدهم بهمن ۹۸) آخرین روز از مهلت اعلام انتقالی‌ها از سوی داوطلبان خواهد بود.

وی همچنین اظهار داشت: ۳۷ نفر برای انتخابات میان دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری در حوزه فارس نام نویسی کردند که از این تعداد ٢٣ نفر در حین رسیدگی انصراف دادند و صلاحیت ۱۳ نفر نیز محرز نشده و تنها یک نفر تایید صلاحیت شده است.

فرماندار شهرستان شیراز ادامه داد: در حال حاضر انتخابات خبرگان رهبری در استان فارس تنها یک داوطلب تایید صلاحیت شده دارد و طبق قانون با همین یک کاندیدا، انتخابات برگزار خواهد شد.

استان فارس با ۳۶ شهرستان دارای ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

حوزه انتخابیه شهرستان‌های شیراز و زرقان شامل، ساکنان بخش مرکزی شیراز، بخش ارژن و شهرستان زرقان چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند و ۱۴ نماینده دیگر متعلق به سایر شهرستان‌های فارس هستند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز دوم اسفندماه ۹۸ برگزار می‌شود.

استان فارس نیز پنج نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد و اهالی این استان در چارچوب انتخابات میان‌دوره‌ای آتی مجلس خبرگان رهبری، یکی از نمایندگان خود را به جای مرحوم آیت‌الله اسدالله ایمانی که اردیبهشت ۹۷ دعوت حق را لبیک گفت، انتخاب خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار