رئیس پلیس فتا فارس از کلاهبرداری‌هایی که در سایت‌های آگهی با شگرد فروش خودروهای لوکس صورت می‌گیرد، خبرداد و گفت: شهروندان پس از انتخاب کالا یا خدمات در سایت‌های اینترنتی و قبل از هرگونه واریز وجهی، از کم ‌و‌کیف خدمات یا کالا و نیز هویت فروشنده مطلع شوند.
کد خبر: ۸۲۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 05 February 2020

تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبراظهار داشت: فردی کلاهبردار با سوء‌استفاده ازاعتماد کاربران، توانسته بود مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال را با عنوان بیعانه از شاکیان، بابت خرید خودروهای لوکس زیر قیمت بازاراخاذی کند.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات لازم در فضای سایبر، متهم را که با ترفند مطرح کردن قیمت های اغوا‌کننده خودروهای زیر قیمت بازار به دلیل موعد سررسید چک بانکی،کسب درآمد می کرد، شناسایی کردند و به همراه مستندات جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار دادند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه شهروندان هنگام مراجعه به سایت‌های آگهی محور به تبلیغات اغوا کننده اعتماد نکنند، از کاربران خواست: معاملات خود را حتما حضوری انجام دهند و قولنامه بین طرفین با امضای دو شاهد صورت گیرد زیرا ممکن است کالای خریداری شده دزدی باشد که عواقب خاص خود را در پی خواهد داشت.

رئیس پلیس فتا استان فارس، اعتماد بی جا به افراد بدون داشتن شناخت کافی و تحت‌تاثیر قرار گرفتن تبلیغات اغوا‌کننده را از عمده ترین دلایل به دام افتادن افراد در معاملات فضای مجازی دانست و خاطر نشان کرد: ناآشنایی با روال قانونی خرید و فروش کالا از طریق اینگونه سایت ها توسط کاربران فضای مجازی، نیازمند ارتقاء سطح آگاهی افراد در جامعه می باشد.

سرهنگ سلیمانی ضمن هشدار در خصوص خرید در بستر سایت‌های آگهی محور تصریح کرد : خریداران بایستی توجه کنند که حتی الامکان از ساکنان شهر خود به صورت حضوری خرید کنند؛ انتقال پول پس از دریافت کالا از امن ترین روش های معامله می باشد حتما از کسانی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری آنها پیش از انجام معامله فراهم است و قبل از خرید کالا را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

این مقام مسئول از عموم مردم خواست: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار