عنایت الله رحیمی استاندار فارس، شیراز را به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر دانست و گفت: فارس ایران کوچک است. شیراز شهر عرفا و ادبا و مهمان نوازی و فارس میزبان اقوام مختلف آن است. عنوان ثبت جهانی شیراز، جلوه ای از هنر نیاکان و حاصل هنر دست صنعتگران است که روح بیننده را به سمت هنر متمایل می‌کند.
کد خبر: ۸۱۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ 03 February 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت الله رحیمی افزود: همجواری شیراز با آثار تاریخی و فرهنگی و گردشگرپذیربودن شهر، که علاوه بر مخاطب داخلی برخی موزه های خارجی با نمایش این آثار، به معرفی آن‌ها پرداختند.
وی ثبت شهر آباده به عنوان شهر ملی منبت ۲۰۱۸ و ثبت شیراز را به عنوان شهر جهانی صنایع دستی در سال ۲۰۱۹، از کثرت داشته های هنری استان فارس دانست که منجر به کسب این مقام شده است.
رحیمی با برشمردن شاخه های هنری فارس گفت: ما در استان فارس ۸۵ رشته هنری و ۵۵ زیر رشته هنری داریم. بیش از ۲۰۰ هزار نفر در استان و ۲۰ هزار نفر در شیراز به کار هنری مشغولند. ۳ هزار بیمه شده هنری نیز در شهر شیراز هستند. صادرات گمرکی و چمدانی بیش از ۵ میلیون دلار در سال ۹۸ بوده است.
وی ادامه داد: بعد از ثبت شهر برنامه‌های ویژه ای داریم و شهرهای دیگر چون دستباف های داری فیروزآباد که قشقایی است را معرفی خواهیم کرد. در راستای حمایت از توسعه صنایع دستی پروژه هایی که در رابطه با گردشگری شیراز باشد بدون نوبت بررسی می شود.
وی در ادامه به معرفی برنامه های آتی شیراز به عنوان پایتخت صنایع دستی در سال ۱۳۹۹ پرداخت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار