رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: شانزدهمین نمایشگاه فرش دستباف از ۲۰ تا ۲۵ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگا‌های بین المللی فارس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۱۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ 03 February 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:حمید رضا ایزدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه در استان نیاز به هم افزایی بخش دولتی و خصوصی دارد، افزود: برگزاری این نمایشگاه، در حمایت از تولیدکنندگان و ارتقای سطح تولید و آگاهی به بافت کشور، نقش بی بدیلی به همراه خواهد داشت و زمینه ارتقاء و توسعه فرش را در بازار‌های بزرگ داخلی و خارجی را نیز فراهم می‌کند.

او گفت: حدود ۵۱ تولید کننده، صادرکننده و فعال حوزه فرش دستباف از استان‌های آذربایجان شرقی، قم، فارس، اصفهان، خراسان رضوی، گیلان، گلستان، بوشهر، کرمان، یزد، چهارمحال و بختیاری، سمنان، کهگیلویه و یویر احمد و تهران محصولات و تولیدات خود را در زمینه فرش‌های تمام ابریشم، گلیم بافی، گبه، جاجیم، نمد فرش بیجار، قالی‌های روستایی و عشایری، فرش بختیاری، ملزومات بافت فرش و ... خود را در فضایی به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهند.

ایزدی حمایت از هنرمندان و تولیدکنندگان فرش دست‌باف را از مهمترین اولویت‌های استان برشمرد و افزود: ضرورت دارد؛ در راستای گسترش و تقویت این هنر- صنعت که نقش بسزایی در ارزآوری و اشتغال دارد مقوله برند سازی ورقابت در بازار‌های جهانی و حضور در نمایشگاه‌های بین الملی مورد توجه قرار گیرد.

او اضافه کرد: فرش‌های دستباف استان فارس متنوع و جز نفیس‌ترین فرش‌های ایرانی است که در سطح جهانی نیز طالب بسیاری دارد که شامل فرش‌های قشقایی، خمسه، باصری، افشار، آباده و لری وعربی باف است که این تنوع برتری استان را نسبت به مابقی استان‌ها را نشان می‌دهد.

ایزدی تصریح کرد: حمایت از تولیدکنندگان و ارتقا سطح تولید و کیفیت این هنر – صنعت فاخر و نفیس می‌تواند گامی مؤثر در جهت ارتقا و توسعه در بازار‌های بزرگ جهانی باشد.

او با اشاره به ۲۷۵ تولید کننده فرش دست باف اظهار داشت: از این تعداد تولید کننده در فارس، حدود ۱۷۰ هزار بافنده سالانه بیش از یکصد و ۸۰ هزار مترمربع فرش دستباف تولید و تاکنون برای یکصدو بیست و شش هزار و ۳۹۰ نفر در فارس کارت قالیبافی در استان صادر شده است همچنین تعداد بیش از ۳۱ هزار نفر از قالیبافان در فارس تحت پوشش بیمه بافندگان قرار دارند و بیشترین تعداد بیمه شدگان در این بخش با ۷ هزار نفر مربوط به شهرستان شیراز است.

ایزدی با یادآوری اینکه فارس سال گذشته ۲۰ درصد از سهم کل صادرات فرش کشور را به خود اختصاص داد، افزود: در دنیا به دلیل ذهنی بافی و رنگ‌آمیزی‌های طبیعی فرش فارس، خریداران و طرفداران بسیار دارد و به کشور‌های چین، پاکستان، گرجستان، آذربایجان، آلمان، استرالیا، انگلستان، اندونزی، ایتالیا، ترکیه، یونان و سایر کشور‌ها سهم فوق الذکر را صادر کرده است.

شانزدهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ پذیرای، تولیدکنندگان، سرمایه گذاران، هنرمندان، متخصصین، دانشگاهیان و علاقمندان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار