استاندار ایلام با تاکید بر ثبت آثار و خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: نسل جوان نیازمند انتقال ارزش های دفاع مقدس هستند ، باید همواره بر انسجام ملی که رمز بازدارندگی نظام مقابل تهدیدات قدرت های استکباری است، مصمم و پابرجا باشیم.
کد خبر: ۸۱۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷ 02 February 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهار داشت: ایثارگران، آزادگان و جانبازان شهدای زنده ای هستند که خاطرات این عزیزان باید ثبت شود، اکنون هر چند وقت یکبار شاهد از دست رفتن برخی از این افراد هستیم که اگر خاطرات آنها ثبت نشود به نسل آینده منتقل نمی شود.

وی افزود: در حفظ آثار هم کارهای خوبی صورت گرفته و موزه جمع آوری آثار شهدا، ایثارگران و آزادگان در حال احداث است که باید توسعه یابد ، با ثبت خاطرات شهدا و رزمندگان که بهترین راوی سال های دفاع مقدس هستند، خاطرات آنها برای نسل آینده منتقل شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: برای احداث یادمان قلاویزان، چنگوله و چند نقطه دیگر اقدامات فرهنگی خوبی صورت گرفته است ، آمادگی داریم کمک های بیشتری در این زمینه انجام دهیم تا آثار ماندگاری را به ثبت برسانیم.

سلیمانی دشتکی گفت: با وجود تنگناها و مشکلات از نظر زیرساخت های فرهنگی کم کاری نداشته ایم و هر جایی هم که نیاز باشد تلاش خواهیم کرد که اعتبارات لازم را تأمین کنیم.

وی بر تکمیل باغ موزه دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: از آثار شهدا، رزمندگان ، ایثارگران، آزادگان غافل نشوید، از این افراد دعوت کنیم، کنگره بگیریم، آثار را چاپ کنیم و رسانه ای کنیم تا آثار ارزشمندی برای نسل آینده و انتقال ارزش های دفاع مقدس انجام دهیم.

استاندار ایلام با اشاره به گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار داشت: به برکت خون شهدا و شکست طاغوت دست مستکبران از بیت المال و منابع ملی پیروز شد و این دهه یادآور همه رشادت ها، از خود گذشتگی ها و حضور پر شور مردم برای پیروزی انقلاب است.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: ایران در زمان طاغوت اصلی ترین پایگاه آمریکا در منطقه بود و تمام نفت، پایگاه ها، ارتش و دیگر امکانات کشور در اختیار آمریکایی بود.

وی گفت: ملت ایران شهدای بسیاری برای پیروزی و تداوم انقلاب تقدیم کرده و با هدایت امام راحل نهضت را پیش بردند، انقلاب اسلامی معجزه قرن بیستم بود باید همه در جهت انتقال ارزش های متعالی نظام تلاش کنیم.

استاندار ایلام با اشاره به تغییر سفر ریاست جمهوری به استان به زمان دیگر یادآور شد: ۳۶۰ پروژه آماده بهره برداری برای ایام دهه فجر در این استان پیش بینی شده که مطابق برنامه ریزی اجرا خواهند شد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به انتخاب مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس ایلام گفت: یکی از دغدغه های ما این است که این آثار دفاع مقدس به نسل های بعد انتقال داده شود، چراکه با کمترین امکانات و تجهیزات توانستیم هشت سال مقاومت و در برابر قدرت های بزرگ به پیروزی رسیدیم.

وی افزود: طی سال های اخیر قطعنامه های متعددی علیه ایران صادر شد و آمریکایی ها کشورمان را تهدید می کنند اما بازدارندگی ناشی از دوران دفاع مقدس و اتحاد و انسجام ملی در دفاع از ارزش های انقلاب کشور را از خطرات پیش رو ایمن کرده است.

استاندار ایلام تاکید کرد: امروز وقتی آمریکایی سخن از کاهش برد موشک ها و کنترل انرژی صلح آمیز هسته ای ایران می کنند، بخوبی درک کرده اند که این موارد از پایه ها و ستون ها قدرت جمهوری اسلامی هستند و در صددند به اشکال مختلف آنرا از بین ببرند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به برنامه ریزی ها برای برگزاری کنگره شهدای استان بر لزوم برنامه ریزی دقیق برای اجرای باشکوه این مراسم تاکید کرد و گفت: تکمیل باغ موزهه دفاع مقدس استان باید هرچه سریع تر انجام شود.

سلیمانی دشتکی افزود: استان ایلام ۳ هزار شهید، ۱۲ هزار جانباز و ۳۰۰ شهید زن تقدیم انقلاب کرده و با پایداری مردم استان در ایام دفاع مقدس، ما در این دوران مهاجرت نداشتیم و تمام این خصوصیات باید به دیگران انتقال یابد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس ایلام نیز در این نشست به تشریح برنامه های این حوزه پرداخت و گفت: هفت یادمان ملی و ۱۹ یادمان استانی ایلام در حال احداث است که نیازمند تامین اعتبار هستند.

سرهنگ فولادی اظهار داشت: جمع آوری اسناد و مدارک شهدا و جانبازان نیز برای جانمایی در باغ موزه شهدای ایلام در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: امیدواریم شهرداری هرچه سریع تر فضای سبز و ایجاد المان و سالن سینمای روباز در محل محوطه بنیاد حفظ آثار در داخل شهر ایلام را انجام دهد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار