آیت الله دژکام گفت:در نظام مردم سالاری دینی، قانون امر به معروف جایگاه ویژه ای دارد و مردم حتی می توانند با این امر به معروف، انتقاد خود از مجموعه دولت را نیز مطرح کنند.
کد خبر: ۸۱۹۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱ 02 February 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (یکشنبه 13 بهمن) در همایش عامرین به معروف و ناحیان از منکر در شیراز، گفت: آمرین معروف، باید از اعتقاد و رفتار ویژه برخوردار باشند و جرات امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

امام جمعه شیراز افزود: لازم است تا در قانون نیز برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر، حمایت هایی در نظر گرفته شود تا شاهد ترویج این فرهنگ اسلامی در جامعه باشیم.

نماینده ولی فقیه در فارس، امر به معروف را در دلگرم شدن افراد جامعه به انقلاب اسلامی نیز موثر دانست و عنوان کرد: آموزش برای امر و نهی کردن به شیوه اصولی و موثر از اهمیت بسزایی در این حوزه برخوردار است.

آیت الله دژکام تصریح کرد: وظایف افراد در حوزه امر به معروف، متفاوت است و لازم است تا این وظایف و اهداف مورد نظر برای هر کدام از فعالان این حوزه مشخص شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به وجود برخی مکشلات در این زمینه گفت: به دلیل اینکه تشکیلات امر به معروف، تشکیلات جدید و تازه کاری است، برنامه های مدونی برای آن تا کنون در نظر گرفته نشده است که باید به آن توجه کرد.

وی ادامه داد: در نظام مردم سالاری دینی، قانون امر به معروف جایگاه ویژه ای دارد و مردم حتی می توانند با این امر به معروف، انتقاد خود از مجموعه دولت را نیز مطرح کنند.

آیت الله دژکام ادامه داد: اجرای امر به معروف در زمینه سازی تمدن جدید اسلامی نیز کارساز است و برای تقویت تمدن اسلامی به عنوان یک تمدن جهان شمول، حرکت در مسیر امر به معروف ضروری است.

وی تصریح کرد: وجود امام در جامعه نیز لازمه تشکیل تمدن اسلامی است زیرا باعث هدایت مناسب سیاست های در نظر گرفته شده در مسیر مناسب می شود که در حوزه امر به معروف حائز اهمیت است.

امام جمعه شیراز با تاکید بر رعایت حقوق مردمی، اعلام کرد: در حوزه امر به معروف باید با اطلاع رسانی مناسب از خواسته های بر حق مردمی، حمایت کرد تا شاهد ترویج این فرهنگ اسلامی در جامعه باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار