فرماندار شیراز،گفت: صلاحیت ۳۲ نفر دیگر از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز توسط شورای نگهبان احراز شد و مجموعا تعداد داوطلبان در حوزه شیراز به ۱۲۲ نفر رسید.
کد خبر: ۸۱۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ 02 February 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمدرضا امیری یکشنبه  افزود: در مجموع ۳۷۷ داوطلب برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان شیراز ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۸ نفر از آنها انصراف دادند و رسیدگی به صلاحیت مابقی این داوطلبان اکنون انجام شده است.

وی عنوان کرد: سه روز فرصت شکایت برای داوطلبانی که در مراحل قبل توسط هیات نظارت مرکزی و استان و هیات اجرایی صلاحیت شان احراز شده بود اما در مرحله کنونی توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند در نظر گرفته شده تا شکایت خود را به شورای نگهبان ارایه دهند و براساس قانون شورای نگهبان نیز ۷ روز فرصت رسیدگی دارد و نهایتا آخرین اعلام نظر این شورا در روز ۲۲ بهمن ۹۸ انجام خواهد شد.

استان فارس با ۳۶ شهرستان دارای ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

حوزه انتخابیه شهرستان‌های شیراز و زرقان شامل، ساکنان بخش مرکزی شیراز، بخش ارژن و شهرستان زرقان چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند و ۱۴ نماینده دیگر متعلق به سایر شهرستان‌های فارس هستند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز دوم اسفند ماه ۹۸ برگزار می‌شود.

استان فارس نیز پنج نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد و اهالی این استان در چارچوب انتخابات میان‌دوره‌ای آتی مجلس خبرگان رهبری، یکی از نمایندگان خود را به جای مرحوم آیت‌الله اسدالله ایمانی که اردیبهشت ۹۷ دعوت حق را لبیک گفت انتخاب خواهند کرد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار