معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه به مردم استان برای مصرف شیر و لبنیات اطمینان خاطر داد.
کد خبر: ۸۱۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 30 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،شاهرخ یارویسی ، با اشاره به مطرح شدن موضوع وجود آفلاتوکسین در شیر از سوی یک کارشناس، اظهار کرد: میزان آفلاتوکسین موجود در شیر تولیدی در استان به اندازه‌ای پایین است که اصلا قابل اندازه‌گیری نیست.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به انجام آزمایشات مرتبط با "بارمیکروبی"، "تقلب در شیر" و "آفلاتوکسین" به صورت ماهیانه در استان، گفت: در این راستا به طور مرتب از هفت مرکز جمع آوری شیر در استان نمونه برداری و نسبت به انجام این آزمایشات اقدام می شود.

یارویسی اضافه کرد: بر اساس گزارش ها میزان آفلاتوکسین موجود در این نمونه ها آنقدر پایین است که دستگاه های موجود قادر به اندازه گیری آن نیستند.

وی تاکید کرد: با توجه به این آزمایش‌ها، مصرف شیر و دیگر لبنیات جای هیچ گونه نگرانی ندارد و مردم استان با خیال راحت می توانند شیر و لبنیات خریداری و مصرف کنند.

یارویسی وجود مقادیر جزیی از آفلاتوکسین در شیر را در همه کشورها حتی آمریکا و کشورهای اروپایی اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و افزود: میزان آفلاتوکسین موجود در شیر تولیدی در استان بر اساس نتایج آزمایش‌های موجود حتی از این کشورها هم پایین‌تر است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه مردم را به خرید شیر و سایر لبنیات از مراکز معتبر توصیه کرد و افزود: توصیه می شود مردم از خرید شیر و لبنیات فله ای صرف نظر کرده و فقط محصولات پاستوریزه، استرلیزه و هموژنیزه مصرف کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار