بمناسبت گرامیداشت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) همایش سادات کرمانشاهی برگزار شد.
کد خبر: ۸۱۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰ 29 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی کانون مهدویت از کرمانشاه، حجت الاسلام حسن پاکراه صبح امروز در مراسم تجمع بزرگ سادات عظیم الشان کرمانشاهی که به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام الله علیها در مسجد میبدی کرمانشاه، برگزار شد، گفت: پیامبر (ص) امت اسلامی را با الگویی دینی آشنا کردند، چرا که این بانوی معزز اسلام اسوه و نمونه در عالم هستند.

استاد حوزه و دانشگاه در کرمانشاه افزود: حضرت محمد(ص) ماموریت داشتند، که فاطمه‌زهرا سلام الله علیها را به جهان معرفی کنند.

این مسؤول بیان کرد: ملت ما باید فاطمی و زهرایی باشند، همچنین باید مودت داشته باشیم و قلم خویش را در مقام و روش اسلامی تربیت کرده و به جامعه خدمت کنیم.

پاکراه عنوان کرد: استکبار جهانی برای از میان برداشتن این کشور نیروهای خود را به کار گرفته و سرداران از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس را به شهادت می‌رسانند تا فاطمیه عاشورا و شعایر دینی را از نظام بگیرند، اما نمی‌توانند.

وی تاکید کرد: هریک از ما باید دهه فاطمیه را احیا کنیم و با برگزاری مراسمات معنوی بتوانیم نقشه‌های دشمنان اسلام را خنثی کنیم، چرا که این شخصیت بزرگوار در زنده نگه داشتن انقلاب اسلامی حضرت محمد(ص) تلاش کردند.

استاد حوزه و دانشگاه در کرمانشاه خاطرنشان کرد: دشمنان در خانه امیرالمؤمنین علی علیه السلام را از سر فتنه و دشمنی با خاندان عصمت و طهارت به آتش کشیدند و می خواستند مقابل اسلام و ترویج آن ایستادگی کنند.

پاکراه اظهار داشت: حضرت فاطمه‌زهرا سلام الله علیها باب الائمه(ع) است و هرکه برای احیای فرهنگ فاطمیه فعالیت کند، حضرت صدیقه کبری(س) جبران تلاش های این علاقمندان و دلدادگان را خواهند داشت.

همایش سادات عظیم الشان کرمانشاهی به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) در مسجد میبدی کرمانشاه برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری کانون مهدویت از کرمانشاه حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جلیلی در این مراسم گفت : احیای مراسم فاطمیه و سوگواری در رسای حضرت صدیقه طاهره، احیای عاشورای حسینی است.

عضو نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه افزود: حفظ الگوهای رفتاری و عملی حضرت فاطمه‌زهرا سلام الله علیها در جامعه معرفی ‌شود تا مردم با اهل بیت(ع) و سیره و سبک زندگی آنان بیشتر آشنا شوند.

جلیلی بیان کرد: این مهم سبب می‌شود که ائمه اطهار سرمشق زندگی ما باشند و بهترین الگوها را برای همه زمان‌ها و انسان‌ها حضرت فاطمه‌زهرا (س) است. همه اقدامات حضرت سیدالنساءالعالمین(س) رنگ و بوی سیاسی داشت و سیره سیاسی ایشان مورد غفلت واقع شده؛ تا جایی که اشکها و اندوه ایشان دفاع از حقوق غضب شده امیرالمؤمنین علی علیه السلام بود و می خواستند مظلومیت این خاندان را به جهان اثبات کنند.


وی با اشاره به شخصیت مهم این حضرت، تصریح کرد: طبق برخی روایات معتبر حتی امام زمان (عج) می‌فرمایند حضرت فاطمه(س) برای من نمونه و الگوی حسنه هستند، لذا از این روایت باید فهمید که بهترین الگو برای همه اعصار خواهند بود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه به وصیت اثرگذار حضرت فاطمه‌زهرا(س) و بعد سیاسی آن اشاره و تصریح کرد: این بانوی گرامی اسلام از همسرش مولا علی(ع) خواستند که شبانه پیکر مطهرش را خاکسپاری کنند تا تاریخ بنویسد که با دخت پیامبر(ص) و خاندان حضرت در جهان اسلام ظلم روا داشتند و ایشان از آنان هم روی گردان هستند و از طرفی کرامت این مراسم را مورد تاکید داشتند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه اظهار داشت: حضرت فاطمه‌زهرا سلام الله علیها در دفاع از انقلاب اسلامی پیامبر اکرم(ص) با اعتبار و حتی جانفشانی وجود مبارک فرزندش به ویژه حسنین برای دفاع از حریم ولایت تلاش کردند، لذا امروزه احیای فاطمیه و عاشورای حسینی زنده نگه داشتن اسلام است.


جلیلی عنوان کرد: رشادت های سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با آمریکای استکبار و تکفیری های دوران بی نظیر است و این شهید والامقام برای دفاع از مرزهای کشور ازخودگذشتگی و جانفشانی کردند و باید راهشان را ادامه داد.

وی با انتقاداز برخی مسولان که به تابعیت آمریکای استکباری درمی آیند و به عنوان سربازان آنان ضرباتی را به کشور می‌زنند بیان کرد: در کشور شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران سر می‌دهند و با خیانت‌ها نیز خون شهدا را پایمال می‌کنند.

جلیلی عنوان کرد: انقلابی بودن و انقلابی ماندن در راستای حمایت از ولایت فقیه است و ما بایست در تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی و زیر پرچم حضرت مهدی (عج) از ارزش های اسلام پاسداری کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار