استاندار خوزستان با انتقاد از اینکه تعهدات دولت به مردم مناطق سیل‌زده به کندی پیش می‌رود، از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست که به اجرای تعهدات خود سرعت دهند.
کد خبر: ۸۱۸۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۲ 29 January 2020

غلامرضا شریعتی در نشست قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده با بیان اینکه مقرر شده بود که کار بازسازی منازل سیل زده تا پایان سال به اتمام برسد، اظهار کرد: با وعده‌ای که در رابطه با بازسازی منازل سیل‌زده به مردم داده شده فاصله زیادی داریم و تا کنون تنها 700 واحد را به پایان رساندیم.

به گزارش"تابناک" وی با اشاره به بازسازی منازل آسیب‌دیده از سیل و زلزله مسجدسلیمان گفت: در این زمینه ستاد اجرایی فرمان امام متعهد شد تعداد 2 هزار واحد مسکونی آسیب دیده در زلزله مسجدسلیمان و  10 هزار واحد مسکونی آسیب دیده در سیل را بازسازی و تحویل مردم دهد.

شریعتی استاندار خوزستان با انتقاد از اینکه تعهدات دولت به مردم مناطق سیل‌زده به کندی پیش می‌رود، از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست که به اجرای تعهدات خود سرعت دهند.

وی با بیان اینکه پس از دو مرتبه مکاتبه با شهرستان آبادان در خصوص آبگرفتگی منازل، هیچ گونه لیستی مبنی بر نیازهای مردم  در این بخش تحویل ما داده نشده است، عنوان کرد: زمانی که خواستم آمار منازلی که دچار آبگرفتگی شده‌اند را به تهران بدهم  فرماندار تنها آمار 150 تا 200 خانه را به ما داد، در حالی که آمار خانه‌هایی که دچار آبگرفتگی شده‌اند بیش از این بود.

شریعتی افزود: فرمانداری اهواز نیز تنها آمار یک هزار تا یک هزارو 100 خانه‌ای که دچار آبگرفتگی شده‌ بودند را به ما داد.

وی با تاکید بر اینکه شهرهای آبادان و اهواز آمار منازلی که در آبگرفتگی اخیر متضرر شده‌اند را دقیق اصلاح کنند، گفت: شهرهای باوی، کارون و خرمشهر نیز لیست خود را ارسال کنند.

در ادامه شهاب رزمی مدیرکل بازرسی استانداری خوزستان اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی از دستگاه‌ها، کار راستی آزمایی و همچنین بررسی عملکرد دستگاه‌های مختلف را انجام می‌دهیم.

وی افزود :۲۹ دی ماه سال جاری که کارشناسان از حوزه دشت آزادگان و هویزه بازدید داشتند، آب‌گرفتگی در زمین‌های زراعی کشاورزی منجر به اعلام اعتراضات از سوی مردم شده بود.

رزمی ادامه داد: مشکل بعدی نیز تکمیل نشدن «پروژه‌های راه» در حوزه شهرستان‌های شوش، شوشتر، شادگان، باوی و هویزه است که از راه و شهرسازی می‌خواهیم روند اجرایی شدن پروژه‌های خود را تسریع کند تا میزان رضایتمندی مردم بیشتر شود.

وی بیان کرد: بیشترین مراجعات مردم اهواز و کارون به حوزه ما یا سامانه ۱۱۱ بحث خودروهای آسیب دیده از آب‌گرفتگی است که هیچ تعیین تکلیفی در این خصوص نشده است.

رزمی در پایان گفت: در خصوص زلزله مسجدسلیمان نیز دو هزار بسته در اختیار نهادهای مختلف قرار گرفته که در مواردی نحوه توزیع آن باعث نارضایتی‌های مردمی شده است.

کیخسروچنگلوایی نیز در این نشست اظهار کرد: در مجموع 23 هزارو 650 پرونده خسارات ناشی از سیل به مبلغ  620 میلیارد تومان تایید شده و در کارگروه داریم.

وی افزود: از این تعداد، 23 هزارو 313 پرونده‌ یعنی 98.5 درصد پرونده که در کارگروه‌های شهرستانی تایید شد را نیز  پژوهش‌گاه قضائی تایید و تعداد 298 پرونده عدم تایید خورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: تعداد 88 پرونده به دلیل مشکل فوت صاحب پرونده و مشکلات هویتی وجود داشت که این پرونده‌ها را اصلاح و تعداد پرونده‌های دارای ایراد را به 25 پرونده رساندیم. 

چنگلوایی گفت: تا کنون 611 میلیارد تومان پرونده ناشی از خسارت سیل کشاورزان برای پرداخت به بانک معرفی شدند که در تخصیص اول 305 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: در بحث  تسهیلات قرض الحسنه کشاورزان نیز 19 هزار و 258 نفر به مبلغ 490 میلیارد تومان برای پرداخت به بانک معرفی شده است که از این تعداد  تا کنون به  7 هزار و 542 نفر مبلغ 240 میلیارد تومان پرداخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار