مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از تلف شدن نزدیک به ۸۰۰۰ قطعه پرنده مهاجر در میانکاله خبر داد.
کد خبر: ۸۱۸۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ 28 January 2020

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت‌وگو با ایسنا از تلف شدن نزدیک به ۸۰۰۰ قطعه پرنده مهاجر در میانکاله خبر داد و اظهار کرد: نتیجه نهایی علت تلفات پرندگان مهاجر هنوز از سوی سازمان دامپزشکی اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه عرضه پرندگان در بازار فریدونکنار ممنوع بوده و مردم از خرید پرندگان خودداری کنند، تصریح کرد: نزدیک به ۸۰۰۰ لاشه پرنده مهاجر جمع‌آوری و دفن بهداشتی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: بحث وقوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و بیماری نیوکاسل تاکنون منتفی است و بررسی دقیق توسط همکاران دامپزشکی در دست بررسی است.

ابراهیمی کارنامی با اشاره به اینکه کمیته کارشناسی برای بررسی علت تلفات پرندگان تشکیل شده است، ادامه داد: به محض اطلاع نتیجه نهایی اعلام خواهد شد و اقدامات لازم در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: در جلسه ستاد مدیریت بحران که با حضور استاندار برگزار شد، مقرر شده تا ورود و خروج افراد به دلیل اجرای اقدامات بهداشتی محدود شود چراکه نوع بیماری هنوز مشخص نشده و مراقب‌های مربوط به خود را دارا است.

پیش از این شهاب الدین منتظمی، مدیرکل دفتر مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست ۶ بهمن از تلف شدن حدود ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ قطعه پرنده مهاجر در میانکاله خبر داده و گفته بود: امروز یک گروه پرنده‌شناسی از سازمان محیط زیست به منطقه اعزام شده است و علت تلف شدن پرندگان به‌زودی مشخص می‌شود.

در روز ۷ بهمن به عنوان چهارمین روز از پایش تالاب بین المللی میانکاله بیش از ۴۰۰۰ لاشه انواع پرندگان مهاجر جمع آوری و دفن بهداشتی شد که براساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، عمده لاشه کشف شده پرندگان مهاجر که بیشترین آن‌ها از نوع چنگر، فلامینگو و اردک نوک‌ پهن بوده در سواحل گلوگاه و روستای قلعه‌پایان از توابع بهشهر بوده که در حال جمع‌آوری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار