مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس گفت: قاچاقچیان در فارس طی یک ماه گذشته بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال جریمه شده‌اند.
کد خبر: ۸۱۸۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴ 28 January 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:علی مبشری سه‌شنبه ۸ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: در دیماه امسال بیش از ۵۰۰ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در شعب تعزیرات حکومتی استان فارس رسیدگی شده است.

عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس خاطرنشان کرد: براساس احکام صادره برای پرونده‌های رسیدگی شده در دیماه، قاچاقچیان بالغ بر ۱۳۲ میلیارد ریال جریمه شدند.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار پرونده های قاچاق مربوط به پوشاک و لوازم خانگی بوده است، افزود: موقعیت جغرافیایی استان فارس و همجواری با استان های مرزی، بستر را برای دپو و ترانزیت کالای قاچاق در استان فراهم کرده است.

مبشری گفت: با توجه به حساسیت موضوع قاچاق کالا و ارز، قاطعیت و تسریع در صدور و اجرای احکام پرونده‌ها در راستای پیشگیری و کاهش قاچاق در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس ادامه داد: معتقدیم که نهادینه کردن فرهنگ مبارزه با قاچاق کالا به عنوان یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی در جامعه، بهترین، موثرترین و کم هزینه ترین راه برای مقابله با قاچاق کالا به عنوان یک پدیده مخرب اقتصادی است.

مبشری همچنین گفت: تعداد ۱۶۸ اکیپ بازرسی بیش از ۲۷۰۰ مورد بازرسی را از اصناف، کارخانه‌ها و کارگاه‌ها، آژانس‌های مسافرتی، فرودگاه و پایانه‌های مسافرتی و .. . انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این بازرسی‌ها با هدف پیشگیری از وقوع تخلف انجام می‌شود و در بیشتر مواقع به دادن تذکر اکتفا می‌شود، افزود: تعداد ۶۱۶ فقره پرونده تخلفات طی این بازرس‌ها تشکیل شده که پرونده‌های متشکله برای رسیدگی به شعب ویژه‌ای ارجاع و خارج از نوبت رسیدگی شده است.

مبشری از جریمه ۵ میلیارد ریالی برای متخلفین این پرونده‌ها خبر داد و افزود: هم اکنون گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر حضور فعال دارند که با توجه به نزدیک شدن به اسفند ماه، تدابیری برای تشدید نظارت‌ها در روزهای پایانی سال پیش بینی شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس اضافه کرد: شماره تماس ۱۳۵ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ بطور شبانه روزی شکایات و گزارشات شهروندان را ثبت می‌کند و پیگری گزارشات دریافتی در دستور کار گشت‌های مشترک قرار می‌گیرد.

برچسب ها: قاچاقچی ، کالا ، جریمه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار