سازمان سنجش تاریخ و نحوه ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی آزمون ۹۹ را اعلام کرد.
کد خبر: ۸۱۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ 28 January 2020

شرایط شرکت در آزمون سراسری سال ۹۹ بر اساس سوابق تحصیلی

به گزارش  تابناک سمنان: سازمان سنجش آموزش کشور تاریخ و نحوه ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ۹۹ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ۹۹ می‌رساند، دفترچه راهنمای ثبت نام و جدول کدرشته محل‌های مربوط به پذیرش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آن‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی و یا کل دیپلم طبق توضیحات مندرج در دفترچه راهنما از امروز ۸ بهمن بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

ثبت نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌های تحصیلی بدون آزمون منحصراً به صورت اینترنتی از روز سه شنبه ۲۰ بهمن آغاز و در روز دوشنبه ۳۱ شهریور ۹۹ پایان می‌پذیرد؛ بنابراین کلیه داوطلبان و متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج دفترچه راهنمای مربوط برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی و یا کل دیپلم طبق توضیحات مندرج در دفترچه راهنما) در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در روز‌های فوق به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۰۰ کدرشته) به روش اینترنتی، اقدام کنند.

داوطلبان لازم است برای اطلاع از فهرست کدرشته محل‌های مربوط به پذیرش در رشته‌های تحصیلی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد  به پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه مراجعه کنند.

 

تکالیف، مدارک لازم و مراحل ثبت نام اینترنتی:

داوطلب متقاضی شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی باید یکایک اقدامات زیر را به موقع و در مهلت مقرر انجام دهد:

- مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور.
- دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان و مطالعه آن.
- پرداخت هزینه مربوط به ثبت نام و انتخاب رشته از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان با کارت‌های بانکی عضو شتاب.
- تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام.
- ثبت نام وانتخاب رشته از طریق سایت اینترنتی سازمان از ۲۰ بهمن ماه آغاز و در روز دوشنبه ۳۱ شهریور ماه ۹۹ پایان می‌یابد.

تذکرات لازم:

اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ و دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای برای کلیه داوطلبان الزامی است.

دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی می‌باشند حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند و در صورت ثبت نام و انتخاب رشته به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

نظر به اینکه گزینش دانشجو در این مرحله بر اساس سوابق تحصیل (معدل دیپلم)، صورت خواهد گرفت؛ بنابراین کلیه متقاضیان (دیپلم‌های نظام آموزشی ۳-۳-۶، نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی، نظام قدیم چهارساله دبیرستان و همچنین دیپلم‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند) باید معدل کل و یا معدل کتبی خود را (طبق توضیحات مندرج در دفترچه راهنما) به صورت صحیح در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج نمایند. داوطلبان توجه داشته باشند در صورت مغایرت معدل کل و یا معدل کتبی واقعی با معدل کل و یا معدل کتبی اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامی، از ثبت نام پذیرفته شدگان ممانعت به عمل آمده و قبولی آن‌ها لغو می‌شود.

تبصره ۱: داوطلبان نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ که هنوز موفق به دریافت مدرک دیپلم نشده اند، باید پس از دریافت مدرک دیپلم و مشخص شدن معدل کتبی خود حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام در پذیرش دوره مذکور یا ویرایش اطلاعات ثبت نامی اقدام کنند.

تبصره ۲: داوطلبان دیپلم فنی و حرفه‌ای و یا کاردانش نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ و دیپلمه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی می‌باشند و فاقد معدل کتبی دیپلم هستند، بایستی معدل کل دیپلم متوسطه خود را عیناً در بند ۱۶ تقاضانامه اینترنتی ثبت نام درج کنند.

 

نکته مهم: داوطلبان مجاز هستند بدون توجه به نوع مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی از کلیه گروه‌های تحصیلی و رشته‌های مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (گروه‌های تحصیلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی) نسبت به انتخاب کدرشته‌های مورد علاقه خود در یک فرم انتخاب رشته اقدام و آن‌ها را بر اساس علاقه در اولویت‌های مورد نظر در تقاضانامه مذکور درج کنند. بدیهی است نحوه گزینش آنان با توجه به نوع مدرک دیپلم و همچنین رشته انتخابی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنما صورت خواهد پذیرفت.

توجه: هرگونه تغییر و یا اصلاح در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته‌ی از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان و نشریه پیک سنجش (هفته نامه خبری و اطلاع رسانی سازمان سنجش) و در صورت لزوم از طریق رسانه‌های گروهی اطلاع رسانی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار