مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین ادامه داد: پیش بینی می‌شود در پایان فصل برداشت بیش از ۱۵ هزار تن محصول از مزارع گندم و جو شهرستان قیروکارزین تولید و تحویل مراکز خرید تضمینی شود.
کد خبر: ۸۱۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ 26 January 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مهدی همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: با آغاز بهمن ماه، کاشت گندم و جو در این شهرستان به پایان رسیده و بر اساس آمار‌های حاصل از پایش مناطق مختلف بیش از ۲۵۲ هکتار گندم دیم و بالغ بر ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار جو دیم کشت شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم در قیروکارزین بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار است که عملیات کاشت در ۶۰ درصد از سطح این مزارع به شکل مکانیزه انجام شده است.

او گفت: کاهش تا ۵۰ درصد در مصرف بذر، افزایش کیفیت محصول، ارتقای راندمان آبیاری و کاهش ضایعات در فصل برداشت از مهم‌ترین مزایای کشت مکانیزه محصولات زراعی است.

همتی اظهار کرد: ۴۴۳ تن انواع بذور گواهی شده گندم شامل ارقام چمران ۲، مهرگان و سیروان بوسیله شرکت‌های تعاونی و عاملین بخش خصوصی در بین کشاورزان توزیع و مابقی بذور مورد نیاز از محل خود مصرفی تامین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین بیان کرد: اراضی این شهرستان در ۱۸ پهنه تقسیم بندی و تفکیک شده است که همه مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی از سوی مدیران هر پهنه دقیقا مدیریت و کنترل می‌شود.

او تصریح کرد: همه گندم کاران به منظور فراهم شدن امکان خرید تضمینی محصول در فصل برداشت باید نسبت به اعلام دقیق اطلاعات فردی و ثبت آن در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی اقدام کنند.

همتی گفت: با توجه به احتمال بروز حوادث غیر مترقبه مانند سرمازدگی، سیل، تگرگ و طوفان تنها مرجع جبران خسارت برای کشاورزان صندوق بیمه محصولات کشاورزی است لذا با مراجعه به شرکت‌های بیمه گر و عقد قرار داد بیمه هزینه تولید، امنیت تولید در مزارع خود را تضمین کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین ادامه داد: پیش بینی می‌شود در پایان فصل برداشت بیش از ۱۵ هزار تن محصول از مزارع گندم و جو شهرستان قیروکارزین تولید و تحویل مراکز خرید تضمینی شود.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

برچسب ها: برداشت ، گندم ، جو ، دیم ، قیروکارزین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار