طرح پُر کردن چاههای غیر مجاز آب همچنان در استان فارس در حال اجرا است ، بر اساس اعلام شرکت آب منطقه ای استان فارس در روزهای اخیر ۱۱ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستانهای شیراز ، سپیدان،اقلید،خرامه و بوانات ، ۴ حلقه چاه غیرمجاز در داراب ، ۲۴ حلقه در شهرستان مرودشت و یک حلقه در شهرستان ارسنجان پُر شده است.
کد خبر: ۸۱۷۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰ 26 January 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:طرح پُر کردن چاههای غیر مجاز آب همچنان در استان فارس در حال اجرا است ، بر اساس اعلام شرکت آب منطقه ای استان فارس در روزهای اخیر ۱۱ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستانهای شیراز ، سپیدان،اقلید،خرامه و بوانات ، ۴ حلقه چاه غیرمجاز در داراب ، ۲۴ حلقه در شهرستان مرودشت و یک حلقه در شهرستان ارسنجان پُر شده است.

امید رشیدی رییس گروه پایش منابع آب استان فارس روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۵ هزار و ۷۹۴ حلقه چاه غیر مجاز در استان فارس وجود دارد که این چاه‌ها سالانه در حال مکیدن ۶ میلیارد و ۱۶۷ میلیون متر مکعب از آب‌های زیرزمینی این استان هستند. این چاه‌ها در نوبت پُر شدن قرار دارند و با اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب همه چاه‌های غیر مجاز پر می شوند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس نیز اعلام کرد: مقدار آب برداشت شده از چاه های غیر مجاز در این استان معادل ۱۰ برابر حجم آب فعلی سد درودزن در سال جاری است که بارندگی‌های خوب اخیر موجب آبگیری قابل توجه آن شده است.

حمید رضا دهقانی بر لزوم حفاظت بهینه از منابع آب زیرزمینی تاکید و اضافه کرد: در استان فارس همچنین ۷۲ هزار و ۷۹۳ حلقه چاه مجاز وجود دارد که معادل مجموع چاه‌های موجود در ۱۶ استان کشور است ، وجود مشکلات فراوان پر کردن چاه های غیرمجاز در استان فارس با شدت درحال انجام است.

از سال ۹۳ تا کنون بیش از ۱۲ هزار حلقه چاه غیر مجاز دراستان فارس پُر شده است ، بقیه چاه‌ها نیز در نوبت پر شدن است تا سفره ها به تعدل برسد ، امسال تا کنون بیش از یک هزار و ۱۰۰ حلقه چاه غیر مجاز پر شده و تا پایان سال این تعداد به یک هزار و ۴۰۰ حلقه خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار