حسین افشاری با اشاره به ضرورت حضور نخبگان در عرصه رقابت‌های انتخاباتی تصریح کرد: اینکه اعضای هیئت علمی و اساتید ما چقدر مسئله محور و در این عرصه پای کار هستند، خودتان قضاوت کنید.
کد خبر: ۸۱۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵ 24 January 2020
فرماندار شهرستان همدان با اشاره به ضرورت حضور نخبگان در عرصه رقابت‌های انتخاباتی گفت: باید دید داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی چه شرایط، توانمندی و برنامه‌هایی برای اجرای مفاد بیانیه گام دوم انقلاب و این محور‌های مهم دارند.

به گزارش ایسنا، افشاری با اشاره به ضرورت توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: محور اول بحث در این بیانیه توسعه علم و پژوهش است که نشان از اهمیت و ضرورت اولویت دادن به این مهم در کشور دارد.

وی بیان کرد: باید ببینیم داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی چه شرایط، توانمندی و برنامه‌هایی برای اجرای مفاد بیانیه گام دوم انقلاب و این محور‌های مهم دارند.

افشاری با اشاره به ضرورت حضور نخبگان در عرصه رقابت‌های انتخاباتی تصریح کرد: اینکه اعضای هیئت علمی و اساتید ما چقدر مسئله محور و در این عرصه پای کار هستند، خودتان قضاوت کنید.

وی اعلام کرد: ۱۴۴ داوطلب در حوزه انتخابیه همدان و فامنین برای انتخابات آینده ثبت نام کردند و باید ببینیم چه کسی می‌تواند بیانیه گام دوم انقلاب را اجرایی کند و چه برنامه‌ای بدین منظور دارد.

فرماندار همدان افزود: انتخاب کنندگان، انتخاب شوندگان، عوامل برگزارکننده و قانون چهار رکن اصلی انتخابات هستند که قانون رکن حاکم بر وظایف سه رکن دیگر است.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: مشارکت در انتخابات از دو منظر مهم است چرا که مردم هم فرد مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند و هم مشارکت بالا باعث مقبولیت نظام و افزایش امنیت ملی ما می‌شود.

افشاری درباره مراتب بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت اجرایی مرکز حوزه انتخابیه همدان و فامنین خاطرنشان کرد: صلاحیت هیچ داوطلبی براساس گرایش و نگاه سیاسی مورد بررسی قرار نگرفته و پاسخ استعلام افراد از مراجع قانونی چهارگانه محور بررسی صلاحیت‌ها در هیئت اجرایی بوده است.

وی در پایان اظهارامیدواری کرد که با حضور نخبگان و اساتید دانشگاه در عرصه انتخابات و در نتیجه برگزاری این رویداد‌های انتخاباتی و طرح ایده‌های برتر شاهد رفع آسیب‌های پیش رو در افزایش کارآمدی در این حوزه باشیم. 

به گزارش ایسنا، سازمان بسیج اساتید طی فراخوانی از دانشگاهیان و نخبگان سراسر کشور برای شرکت در نخستین رویداد استارتاپی انتخابات در ایران دعوت کرد که آثار ارسال شده مورد بررسی قرار گرفته و ضمن انتخاب پنج ایده برتر در این مراسم از نفرات برتر تجلیل به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار