رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قصرشیرین از برنامه ریزی برای ساماندهی زیرساخت‌های چشمه آبگرم چم امام حسن(ع) این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ 24 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بهرنگ بابایی ، بابیان اینکه ساماندهی زیرساخت‌های مجموعه آثار ساسانی و چشمه آبگرم چم امام حسن(ع) این شهرستان در دستورکار قرار گرفته، اعلام کرد: اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی این دو مجموعه اختصاص یافته و تا پیش از پایان سال آن را اجرایی می‌کنیم.

وی همچنین از اختصاص اعتبار مورد نیاز برای مرمت کاروانسرای شاه عباسی قصرشیرین هم خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی‌ انجام شده، کار مرمت این بنای تاریخی را با همکاری اداره کل اوقاف استان پیش از عید امسال شروع خواهیم کرد.

رئیس میراث فرهنگی قصرشیرین از برنامه ریزی بلند مدت برای ایجاد یک مجموعه گردشگری در سه اثر تاریخی کانال آبرسانی ساسانی، عمارت چارقاپی و عمارت خسرو در شهرستان قصرشیرین خبرداد و اظهارکرد: در این برنامه قرار است بین این سه اثر تاریخی که نزدیک به هم هستند یک کریدور گردشگری ایجاد کنیم و بتوانیم زیرساخت‌هایی را به شکل مجموعه برای حضور گردشگران فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: برای دستیابی به این هدف تکمیل کاوش‌های باستانی، عملیات مرمت، نورپردازی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این سه بنای تاریخی را انجام خواهیم داد.

بابایی در ادامه درخصوص وضعیت بناهای تاریخی خسارت دیده از سیل بهار امسال در شهرستان قصرشیرین هم گفت: در بارش سیل آسای اوایل امسال، سه اثر تاریخی کانال آبرسانی ساسانی، عمارت چارقاپی و عمارت خسرو دچار خسارات جزیی شدند.

وی افزود: خوشبختانه در این بارش‌ها اصل بناها هیچ آسیبی ندید و بخشی از بنا که محل عبور گردشگران بود را بصورت اضطراری مرمت کردیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار