مدیر کل هواشناسی مازندران از ورود سامانه سرد بارشی از جمعه ۴ بهمن ماه در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱ 23 January 2020

سید محمدرضا رضوی در گفت‌وگو با ایسنا از ورود سامانه سرد بارشی طی عصر جمعه ۴ بهمن ماه در مازندران خبر داد و اظهار کرد: این سامانه تا اواخر روز شنبه ۵ بهمن در استان خواهد بود.

وی تصریح کرد: از این‌ جهت اطلاعیه هواشناسی صادر شده که طی آن زمان شروع این سامانه بارشی از عصر جمعه ۴ بهمن ماه بوده و نوع مخاطره، بارش باران در مناطق ساحلی و جلگه‌ای به‌همراه وزش باد -بارش برف در دامنه‌ها (مناطق با ارتفاع ۴۰۰ متر و بالاتر) به همراه کاهش دما در مناطق ساحلی و جلگه‌ای تا ۶ درجه و در دامنه‌ها و ارتفاعات بین ۶ تا ۱۰درجه پیش بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی مازندران زمان پایان این سامانه سرد را تا اواخر روز شنبه ۵ بهمن عنوان کرد و گفت: اثر مخاطره این سامانه در ارتفاعات، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، یخبندان، اختلال در تردد جاده‌ای بویژه در گردنه‌های کوهستانی، تشکیل مه و کاهش دید افقی، آبگرفتگی معابر عمومی بویژه در مناطق غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

رضوی ادامه داد: توصیه می‌شود از جمعه شب تا عصر شنبه پرهیز از تردد غیر ضرور در جاده‌ها و محورهای کوهستانی، مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی، تنظیم دمای انبارها، گلخانه‌ها، مراکز دامداری و مرغداری‌ها مورد تاکید است.

وی گفت: چهار‏شنبه ۲ بهمن آسمان استان صاف تا نیمه ابری از اواخر شب در ارتفاعات با افزایش ابر و بارش پراکنده برف و پنج‏شنبه ۳ بهمن در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، صاف تا قسمتی ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد و در ارتفاعات، ابری و مه آلود با بارش پراکنده برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی مازندران خاطرنشان‌ کرد: در روز جمعه ۴ بهمن آسمان استاننیمه ابری از بعدازظهر ابری از سمت غرب استان همراه با بارندگی (در ارتفاعات مه آلود با بارش برف) و وزش باد (گاهی نسبتا شدید) خواهد بود و در روز شنبه ۵ بهمن آسمان استان ابری همراه با بارندگی (در دامنه‌ها و ارتفاعات مه آلود با بارش برف)، وزش باد و کاهش محسوس دما است.

رضوی افزود: در روز یک‌‏شنبه ۶ بهمن آسمان استان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در روز دوشنبه ۷ بهمن وضعیت جوی استان صاف تا نیمه ابری در بعدازظهر با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار