کامران گردان با تاکید بر اینکه منابع درآمدی و تامین بودجه سال ۹۹ شهرداری باید تا حدودی مشخص باشد افزود: درصد درآمدی سهم ارزش افزوده، صدور پروانه ساختمانی و سایر منابع بودجه سال آینده باید به طور شفاف مشخص شود.
کد خبر: ۸۱۶۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ 22 January 2020
رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه مهمترین انتظار ما تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است گفت: پیاده‌راه‌سازی چهار مسیر باقی مانده میدان امام (ره) باید تعیین تکلیف شود، شهرداری اگر قرار به اجرای طرح ندارد شجاعانه به مردم پاسخگو باشد.

به گزارش فارس، گردان در هفتادوششمین جلسه علنی صحن شورا که با محوریت تقدیم لایحه بودجه پیشنهادی سال ۹۹ شهرداری همدان به شورا برگزار شد اظهار کرد: انتظار می‌رود بودجه پیشنهادی شهرداری با کمترین تغییرات و جابجایی در مدت زمان معین مصوب شود.

وی با تاکید بر اینکه منابع درآمدی و تامین بودجه سال ۹۹ شهرداری باید تا حدودی مشخص باشد افزود: درصد درآمدی سهم ارزش افزوده، صدور پروانه ساختمانی و سایر منابع بودجه سال آینده باید به طور شفاف مشخص شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه همچنین ترکیب هزینه‌های جاری، عمرانی و سرمایه‌گذاری نیز به تفکیک باید مشخص باشد، یادآور افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله تقاطع ... مسطح شهید سردار همدانی، پارکینگ آقاجانی بیگ، بازار بزرگ سینا، پارک فرامنطقه‌ای، اقدامات سرمایه‌گذاری در حاشیه بلوار ارم، پارک ولایت، پل غدیر، پیاده‌راه‌سازی و سایر طرح‌ها باید در اولویت بودجه ۹۹ قرار گیرد.

وی اضافه کرد: امسال توقع داشتیم طرح‌های نیمه تمام به بهره‌برداری می‌رسید، اما بنا به دلایلی این مهم تحقق نیافت و باید سال آینده هرچه سریعتر تکمیل شود.

گردان تاکید کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری باید طوری مصوب شود که اهداف شورا در آن تحقق یابد و مهمترین انتظار ما تکمیل طرح‌های نیمه تمام است.

وی اظهار کرد: اقدامات صورت گرفته در آرام‌سازی بلوار ارم نیز با وجود هزینه‌های قابل توجه رضایت عمومی نداشته است و باید این طرح فاخر براساس موارد پیش‌بینی شده تکمیل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: جذب سرمایه‌گذار در حاشیه مسیر این بلوار در راستای جذب گردشگر بسیار حایز اهمیت است تا بتوانیم رضایتمندی مردمی را داشته باشیم.

وی با اشاره به مصوبه پیاده‌راه‌سازی ۶ خیابان منتهی به میدان امام خمینی (ره) افزود: پیاده‌راه‌سازی چهار مسیر باقی مانده در پیاده‌راه میدان امام (ره) نیز باید تعیین تکلیف شود، شهرداری اگر قرار به اجرای طرح ندارد، شجاعانه به مردم پاسخگو باشد.

گردان با بیان اینکه مردم از این وضعیت موجود رضایت ندارند و بهتر است تصمیم نهایی هرچه سریعتر گرفته شود گفت: با توجه به نیرو‌های متخصص و توانمند شهرداری در حوزه بودجه‌نویسی، امیدواریم با کمترین تغییر این بودجه توسط اعضای شورای اسلامی شهر همدان به تصوب برسد.

وی پیگیری شهرداری برای اخذ اوراق مشارکت را مورد تاکید قرار داد و افزود: میزان سرانه درآمد و هزینه براساس جمعیت شهر همدان نیز مشخص و به شورا ارایه شود.

مولوی: مرکز مطالعات بازوی مشورتی و اتاق فکر شوراست

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان هم به ارائه گزارش عملکرد این مرکز پرداخت و گفت: این مرکز بازوی مشورتی و اتاق فکر شورا به شمار می‌رود که در راستای تسهیل امور و ارائه خدمات بهتر به شهروندان، مجموعه مدیریت شهری را یاری می‌رساند.

ابراهیم مولوی برگزاری نشست‌های شهراندیشی و همایش‌های علمی را یکی از وظایف مهم مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا برشمرد و اضافه کرد: اینگونه برنامه‌ها در راستای ارتقای سطح آگاهی و اشراف قوانین و مقررات جدید شورای عالی استانها، مجلس شورای اسلامی و آیین‌های اجرای مصوبه دولت با هدف ایجاد همفکری و همدلی وحدت رویه عملکردی در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری است.

وی افزود: مرکز مطالعات شورا با بهره‌گیری از توانمندی اساتید و نخبگان شهری در راستای وظایف خود در حال حرکت است و آمادگی دارد به صورت رایگان تمام یافته‌های علمی خود را در اختیار شهروندان قرار دهد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان با اشاره به پیاده راه شدن خیابان‌های بوعلی و اکباتان و میدان امام (ره) تاکید کرد: شهرداری در بودجه‌ها و پروژه‌های عمرانی چهار خیابان باقیمانده را برای پیاده‌راه‌سازی لحاظ کند.

عسگریان: تردد خودرو‌های ون تا پیاده راه امام (ره) فاقد وجاهت ضوابط پیاده‌راه است

رییس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر همدان هم با تاکید بر تردد خودرو‌های تاکسی ون در پیاده راه اکباتان تا مقابل مسجد صاحب الزمان (عج)، گفت: تردد ون در پیاده راه اکباتان تا مقابل مسجد صاحب الزمان (عج) بلامانع بوده و ادامه تردد تا میدان امام (ره) فاقد وجاهت ضوابط پیاده راه است.

 سیدمسعود عسگریان خاطرنشان کرد: پیش از اجرای طرح پیاده‌راه، فضای تردد خودرو‌های عمومی نیز لحاظ شده بود، اما دستخوش تغییرات شد و قرار نبود ون‌ها به این پیاده راه ورود پیدا کنند.

وی افزود: حضور وانت بار‌ها برای تخلیه بار در این پیاده راه به صورت زمانبندی شده مشکلی ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار