احساس ناراحتی در معده، تهوع، فشار خون بالا و دیابت می‌تواند زمینه ساز نارسایی کلیه شود.
کد خبر: ۸۱۶۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 22 January 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: بهرام شهریاری فوق تخصص بیماری‌های کلیه، دیالیز، فشار خون و پیوند گفت: براساس آمار موجود ۲۰ تا ۲۵ درصد مردم فارس دچار درجاتی از نارسایی کلیه هستند.

او، با اشاره به اینکه شناسایی نشدن به موقع افراد دچار نارسایی کلیه برای سیستم درمان گران تمام می‌شود، بیان کرد: به منظور تشخیص به موقع مشکلات کلیوی به افراد بالای ۳۰ سال توصیه می‌شود هر ۲ سال یک بار آزمایش عملکرد کلیه را بدهند تا این بیماری خاموش در درجات پایین‌تر شناسایی و کنترل شود.

شهریاری تصریح کرد: مردم باید خاموش بودن نارسایی کلیه را جد‌ی بگیرند و با توجه به این که بیماری نارسایی کلیه هیچ گونه علامتی ندارد از شهروندان درخواست می‌شود آزمایش‌های ۲ ساله را جد‌ی بگیرند.

فوق تخصص بیماری‌های کلیه، دیالیز، فشار خون و پیوند کلیه با بیان اینکه دیالیز، فشار خون و پیوند، سن بالا، دیابت و مصرف طولانی مدت آنتی بیوتیک از جمله عواملی است که می‌تواند فرد را به نارسایی کلیه دچار کند، افزود: افراد دچار نارسایی کلیوی باید وضعیت خود را جد‌ی گرفته و با مشورت پزشک، عملکرد کلیه را بررسی کنند تا در صورت لزوم فعالیت‌های پیشگیرانه برای این بیماری پیش رونده انجام شود.

شهریاری اضافه کرد: بیماری‌های مزمن کلیه یکی از پرهزینه‌ترین بیماری‌ها در کشور و استان فارس است که شناسایی به موقع آن می‌تواند از هزینه‌های بسیاری پیشگیری کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار