رمز دوم "پویا" یا همان رمز یکبار مصرف حالا یک ماهی است در کشور فعال شده، رمز‌هایی که مدت کوتاهی ماندگاری داشته و به این لحاظ می‌تواند نقش موثری در کاهش جرائم اقتصادی در فضای مجازی داشته باشد.
کد خبر: ۸۱۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ 22 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،با وجود این رمزها کلاهبرداران فرصت چندانی برای برداشت از حساب افراد نخواهند داشت و همین امر می‌تواند به کاهش محسوس عمده‌ترین جرائم حوزه پلیس فتا، یعنی همان برداشت های غیرمجاز منجر شود.

تاثیر فعال شدن این رمزها بر کاهش جرائم اقتصادی در فضای مجازی ظرف یک ماهه گذشته در استان کرمانشاه محسوس بوده، طوری که رییس پلیس فتا استان کرمانشاه از کاهش 30 درصدی جرائم اقتصادی فضای مجازی استان با فعال شدن این رمزها خبر می‌دهد.

سرهنگ علی کریمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به فعال شدن رمز پویا از ابتدای دی ماه امسال گفت: خوشبختانه فعال شدن این رمزها که فرد مدت زمان کوتاهی می تواند از آنها استفاده کند، موجب کاهش محسوس جرائم اقتصادی در فضای مجازی شده است.

وی با بیان اینکه بطور معمول 70 درصد جرائم فضای مجازی مربوط به برداشت های غیرمجاز است، گفت: با فعال شدن این رمزها طی یک ماه اخیر شاهد کاهش 30 درصد پرونده های جرائم اقتصادی پلیس فتا هستیم.

وی افزود: این رمزها برخلاف رمزهای ایستا تنها مدت 60 ثانیه قابلیت استفاده داشته و پس از آن حذف می‌شوند و این امر موجب می شود کلاهبرداران فرصت کافی برای برداشت از حساب افراد نداشته باشند.

کریمی با بیان اینکه این رمزها بطور کامل جایگزین رمزهای ایستا می شوند، گفت: از امروز (اول بهمن) تنها با رمز پویا افراد قادر به انجام فعالیت های اینترنتی حساب خود هستند.

وی با بیان اینکه علی رغم فعال شدن رمز پویا برخی مجرمین از طرق دیگر اقدام به برداشت حساب می‌کنند، گفت: برخی کلاهبرداران با طعمه های خود تماس گرفته و تاکید می‌کنند سریع باید رمز پویا را اعلام کنند تا به حساب آنها پول واریز کنند و به محض اعلام رمز پویا کلاهبرداران رمز را وارد کرده و حساب فرد را خالی می کنند.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه از مردم خواست تا تحت هیچ شرایطی رمز کارت و رمز پویا را در اختیار هیچ فردی حتی بستگان نزدیک خود قرار ندهند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار