استاندار مركزي:
استاندار مرکزی در نشست ستاد توسعه شهرستان خنداب گفت: توزیع عادلانه منابع در شهرستان‌ها و روستاهای نقاط مختلف استان برنامه اصلی و اولویت‌دار حوزه مدیریتی این استان است.
کد خبر: ۸۱۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱ 22 January 2020

به گزارش تابناک مرکزی سیدعلی آقازاده افزود: مدیران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان باید نسبت به توزیع عادلانه منابع در راستای توسعه نقاط محروم توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: شهرستان خنداب جزو ۳۱ شهرستان محروم کشور است و باید تمامی ظرفیت استان برای توسعه همه جانبه این شهرستان به کار گرفته شود. استاندار مرکزی بیان کرد: اعتبار عمرانی شهرستان خنداب در سال جاری بیش از ۳۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و سال آینده نیز نگاه ویژهای در تخصیص اعتبارات به این شهرستان می‌شود.

آقازاده اظهار داشت: برخورداری از راه‌های ایمن و عریض یکی از عوامل اصلی توسعه محسوب می‌شود و با توجه به اینکه خنداب ظرفیت ارزشمندی در حوزه گردشگری دارد باید نسبت ایمن سازی راه‌های این شهرستان برای جذب گردشگر برنامه‌ریزی کرد.

وی گفت: استخر شهر خنداب هم اکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا خرداد سال آینده بهره برداری می‌شود.

 فرماندار شهرستان خنداب نیز گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال امسال از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در این شهرستان پرداخت شد که بیش از ۳۵۰ فرصت شغلی جدید به دنبال داشت. عبدالرضا حاج‌علی‌بیگی افزود: اقتصاد پایه شهرستان خنداب مبتنی بر کشاورزی است که این مهم با کوچکترین سرمازدگی و یا سیل خسارت‌های بسیاری را بر اهالی تحمیل می‌کند بنابراین برنامه‌های کارآمدی برای جایگزین اقتصاد دانش بنیان در شهرستان تدوین شده است.

وی ادامه داد: اگر چه هیچ واحد مسکونی شهرستان خنداب در نتیجه سیلاب بهار امسال به طور کامل تخریب نشد اما بهسازی و مقاوم سازی یک‌هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی امسال در این شهرستان آغاز شد که حدود ۸۰ درصد از آنها از تسهیلات اختصاص یافته به جبران خسارت‌های سیلاب امسال استفاده کردند.

فرماندار شهرستان خنداب اظهار داشت: اعتبارات قابل توجهی امسال در حوزه اجتماعی به شهرستان اختصاص یافت که این مهم‌ در راستای برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های مختلف آموزشی به خصوص برای بانوان و زنان سرپرست خانوار با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی هزینه شد.

حاج‌علی‌بیگی بیان کرد: ۳۲۵ میلیارد ریال فعالیت‌های عمرانی در یک سال در شهرستان خنداب اجرایی شد که بخش عمده‌ای از آن در حوزه راه و حذف نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای بوده است.

وی توسعه صنعت گردشگری را از مهمترین برنامه‌های اولویت‌دار شهرستان خنداب عنوان کرد و گفت: یک باب هتل‌آپارتمان و یک باب اقامتگاه بوم‌گردی امسال در این شهرستان راه اندازی شد و سه اقامتگاه بوم‌گردی نیز در روستاهای مختلف این شهرستان در حال ساخت است که تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار